آفتاب
سلیمان پور:

روش‌هاي نوين تشخيصي پاتولوژي قانوني در كنفرانسي دو روزه بررسي مي شود

روش‌هاي نوين تشخيصي پاتولوژي قانوني در كنفرانسي دو روزه بررسي مي شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان گفت: كنفرانس آموزشي و هم‌انديشي متخصصان آسيب‌شناسي قانوني با محوريت پاتولوژي ۵ و ۶ آذر ماه سال جاري با حضور متخصصان آسيب‌شناسي شاغل در مراكز پزشكي قانوني كشور در اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي سليمان‌پور با بيان اين مطلب اظهار داشت: بر اساس تقويم آموزشي معاونت آموزشي و پژوهشي سازمان كنفرانس دو روزه پاتولوژي قانوني در اين استان برگزار مي شود كه در آن علاوه بر متخصصان آسيب‌شناسي شاغل در مراكز پزشكي قانوني كشور، اعضاي هيات علمي گروه آسيب‌شناسي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و متخصصان پزشكي قانوني حضور دارند.

وي با اشاره به اينكه در اين كارگاه تازه‌ترين و مهم‌ترين موضوعات آسيب‌شناسي با تمركز بر حوزه پزشكي قانوني ارائه مي شود، ‌ تصريح كرد: در اين كارگاه دو روزه مباحثي همچون تاريخچه پاتولوژي قانوني در ايران، اتوپسي كلاسيك، مشكلات رايج در پاتولوژي قانوني، پاتولوژي ريه در نوزادان و اطفال، توكسيكولوژي پاتولوژي، كارگاه عملي هيستوپاتولوژي، افتراق لخته‌هاي حياتي- غيرحياتي و خونريزي‌ها ارائه خواهد شد.

مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان ادامه داد: روش‌هاي نوين تشخيصي در پاتولوژي قانوني، مرفولوژي ضايعات غيرنئو پلاستيك مغز، اهميت پاتولوژي در تعيين زمان بروز آسيب، پاتولوژي بيماري‌هاي غيرنئوپلاستيك ريه، گراس پاتولوژي(۲) و ... از ديگر مباحثي است كه در اين كارگاه مطرح و بررسي مي شود.

سليمان‌پور با اشاره به اهميت برگزاري كارگاه پاتولوژي قانوني خاطرنشان كرد: با توجه به جايگاه آسيب‌شناسي قانوني در تشخيص و مستندسازي عوامل مختلف تأثيرگذار در مرگ و افتراق آن از ساير موارد از جمله تغييراتي كه پس از مرگ در بافت‌ها ايجاد مي شود نسبت به برپايي اين دوره اقدام شده كه در آن مباحث گوناگون در مورد آسيب‌شناسي قانوني مورد بحث قرار مي گيرد.

وي يادآور شد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته و هماهنگي با دانشگاه علوم پزشكي استان براي شركت كنندگان در اين كارگاه آموزشي ۶.۲۵ امتياز بازآموزي در نظر گرفته مي شود و امتياز سخنرانان نيز به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

کد N597324

وبگردی