آفتاب
پژمان‌فر در گفت‌وگو با مهر:

موضع‌گیری فرهادی در برابر فتنه موجب رای بالای نمایندگان/ علاقه‌مند کمک به دولت هستیم

موضع‌گیری فرهادی در برابر فتنه موجب رای بالای نمایندگان/ علاقه‌مند کمک به دولت هستیم

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به اینکه فتنه خط قرمز نظام محسوب می‌شود و نمایندگان از آن کوتاه نمی‌آیند، گفت: اگر آقای فرهادی نسبت به فتنه موضع‌گیری مشخصی داشته باشد، ممکن است نمایندگان با رای بالایی او را انتخاب کنند.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت، گفت: مساله مهم این است که ببینیم موضع‌گیری وزیر پیشنهادی درباره مسائل مختلف مورد نظر نمایندگان چگونه خواهد بود و چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: مجلس بنا داشته و دارد که نسبت به دولت همراهی و مشارکت داشته باشد اما به طور طبیعی برخی افراد همراهی نکرده و نتوانستند علی‌رغم همه حسن نیت‌‌های مجلس، از نمایندگان رای اعتماد بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: امیدواریم آقای فرهادی چارچوب‌های نظام و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران به خصوص مساله مهم فتنه که اصل نظام در آن مطرح است را، در نظر بگیرد، به طور حتم اگر وی درباره این مساله موضع‌گیری کند، نمایندگان با آرای خوبی به وی رای خواهند داد تا وزیر بتواند کار خود را به خوبی شروع و مسئولیت وزارت را بر عهده بگیرد.

پژمان‌فر خاطر نشان کرد: دولت بسیاری از مسائل را می‌دانست و علی‌رغم آن، در معرفی برخی گزینه‌ها اقدامات دور از انتظار انجام داد، بنابراین دولت باید شبهه اصلی بودن یا اصلی نبودن گزینه‌ای که معرفی می‌کند را برطرف کند.

وی گفت: ما علاقه‌مند کمک به دولت هستیم چون دولت را دولت جمهوری اسلامی ایران دانسته و معتقدیم باید با دولت مشارکت داشته باشیم اما قانون برای ما وظایفی مشخص کرده که باید چارچوب آن را رعایت کنیم.

نماینده مشهد و کلات یادآور شد: از برخی موارد هم به هیچ عنوان عقب‌نشینی نخواهیم کرد که این امری مسلم است، ما از همین کابینه به وزیری با آرای بی‌سابقه رای دادیم و در همین کابینه به برخی هم علی‌رغم تمام اقدام‌ها، کمتر از 70 رای داده‌ایم؛ این مجلس منطقی و بر اساس چارچوب درست مسائل خود را به پیش می‌برد؛ توپ در میدان دولت است.

کد N597286

وبگردی