آفتاب
دبیر سیاسی شاخه جوانان حزب اسلامی کار:

رای اعتماد یا عدم رای اعتماد به فرهادی، بازی دو سر برد برای دولت است

رای اعتماد یا عدم رای اعتماد به فرهادی، بازی دو سر برد برای دولت است

دبیر سیاسی شاخه جوانان حزب اسلامی کار گفت: رای دادن و یا عدم رای اعتماد به وزرای دولت یک بازی دو سر برد برای این دولت به حساب می‌آید؛ چرا که دانشجویان و مردم چشم بیدار جامعه هستند و می‌بینند که رفتار مجلس با دولت چگونه است، قطعا در انتخابات آینده مجلس آن را مدنظر قرار می‌دهند.

علی رفیعی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی از لحاظ سوابق مدیریتی و اجرایی تجربه خوبی دارد. ایشان هم در دولت آقای موسوی و هم در دولت آقای خاتمی در حوزه‌های بهداشت و آموزش عالی فعالیت کرده‌ است پس به نظر می‌رسد که در وزارت معرفی شده هم می‌تواند کارآمد باشد.

وی ادامه داد: از لحاظ سیاسی هم مشخص است که ایشان یک اصلاح‌طلب میانه‌روی پایبند به ارزش‌های نظام هستند. به نظر می‌رسد که با آمدن ایشان وزارتخانه علوم آرمان‌ها و اهداف دولت را می‌تواند ادامه دهد زیرا که از لحاظ سیاسی و علمی مورد قبول جامعه هستند. امیدواریم که ایشان از سد مجلس عبور کنند.

دبیر سیاسی شاخه جوانان حزب اسلامی کار با اشاره به ضرورت بازگشت ثبات به وزارتخانه علوم، ابراز عقیده کرد: با تغییرات اخیر و گسترش علم برای پیشبرد علم و با توجه به اینکه نهاد مرکزی موظف برای اجرای سند چشم‌انداز توسعه علمی وزارتخانه علوم است، ضروری است که هر چه زودتر وزیری با برنامه‌های بلندمدت این وزارتخانه را اداره کند. طبیعتا اینکه ظرف یک سال و چند ماه چندین نفر برای تصدی این وزارتخانه اعلام می‌شوند و از طرفی هم دو سرپرست و یک وزیر آن را اداره می‌کنند خود مانعی برای جلوگیری از پیشرفت علمی خواهد بود.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور بر سر صحبت‌های خود با دانشجویان و دانشگاهیان ایستاده است تا آن را اجرا کند. وزیر معرفی شده جدید به نسبت وزرای قبلی ملایم‌تر است اما قطعا برای اجرای برنامه‌های دولت بر سر کار می‌آید.

رفیعی‌زاده همچنین یادآور شد: دکتر فرهادی برای وزارتخانه علوم برنامه جدیدی نخواهد داشت و می‌آید تا روندی که در یک سال و نیم گذشته که توسط تیم دولت در وزارتخانه علوم اجرا شده بود را ادامه دهد. ما انتظار داریم که ایشان با فساد مبارزه کرده و از حق دانشجویان حمایت نماید و فضایی بانشاط را برای پیشبرد قطار علمی مطابق سند چشم‌انداز نظام ایجاد کند.

این فعال سیاسی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس هم به وزیر پیشنهادی جدید رای دهند. البته وزیران پیشنهادی دولت از این مجلس رای بیاورند یا نیاورند، بازی دو سر بردی برای دولت است چرا که مردم و دانشجویان چشم بیدار جامعه هستند و می‌بینند که رفتار مجلس با دولت بر اساس چه سیاست‌هایی بوده است.

انتهای پیام

کد N597197

وبگردی