آفتاب
در پی تبرئه پلیس قاتل یك نوجوان سیاه پوست:| 227312

اعتراض‌های مردمی چندین شهر آمریكا را فرا گرفت

اعتراض‌های مردمی چندین شهر آمریكا را فرا گرفت

علاوه بر فرگوسن تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای «نیویورك»، «اوکلند» واقع در ایالت «کالیفرنیا»،«فیلادلفیا» در ایالت «پنسیلوانیا» و ده‌ها شهر دیگر آمریکا نیز در اعتراض به تبرئه پلیس قاتل نوجوان سیاه پوست رخ داد.

در پی تبرئه یك مامور پلیس كه چندی پیش یك نوجوان سیاه پوست را به ضرب گلوله كشته بود،چندین شهر آمریكا شاهد اعتراض‌های مردمی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسا لاتینا، رای اعضای هیات منصفه دادگاه عالی آمریکا مبنی بر تبرئه «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی که به‌دلیل قتل «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست ۱۸ ساله  این کشور در ۹ آگوست گذشته در حالت تعلیق از ماموریت به سر می‌برد، موجی از اعتراض‌های خشونت‌آمیز را در شهر «فرگوسن» به راه انداخت.

معترضان به حکم صادر شده در مورد قتل براون در بخش‌های مهم شهر با شکستن پنجره‌ها و آتش زدن دو خودروی پلیس اعتراض خود را نشان دادند.

ده‌ها مامور پلیس ضد شورش با استفاده از گاز اشک‌آور و دودزا تلاش کردند تا معترضان در فرگوسن را متفرق کنند.

شهر «نیویورک» نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی بود و شركت كنندگان در این تظاهرات با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

تظاهرات مشابهی در شهر «اوکلند» واقع در ایالت «کالیفرنیا» و نیز در شهر «فیلادلفیا» در ایالت «پنسیلوانیا» و ده‌ها شهر دیگر در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داد.

مسئولان اتحادیه آزادی شهروندان آمریکایی میسوری، بعد از تایید حکم دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حقیقت اتفاق تلخ مرگ براون را نمی‌توان به‌عنوان زنگ خطری در استفاده زور توسط ماموران پلیس این کشور علیه رنگین‌پوستان نادیده گرفت.

کد N597113

وبگردی