آفتاب

پاکسازی مسیر سامرا - ثرثار و فلوجه / ارتش عراق آماده حمله به تکریت

پاکسازی مسیر سامرا - ثرثار و فلوجه / ارتش عراق آماده حمله به تکریت

در حالی که فرمانده عملیات سامرا از پاکسازی مسیر سامرا - ثرثار و فلوجه خبر داد، نیروهای عراقی با کمک نیروهای داوطلب مردمی آماده حمله به شهر تکریت برای پاکسازی آن از اعضای داعش می‌شوند. در همین حال نیروهای پیشمرگ نیز پس از آزادسازی جلولا و السعدیه کنترل مناطق اطراف موصل را از سه جهت در دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عماد الزهیری، فرمانده عملیات سامرا در عراق در سخنانی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند مسیر میان سامرا - الثرثار و الفلوجه را در عملیاتی نظامی در منطقه سید غریب پاکسازی و 25 تن از اعضای داعش را به هلاکت برسانند.

در این عملیات همچنین 30 تن از اعضای داعش زخمی و تجهیزات و خودروهای آن‌ها منهدم شد.

همچنین پس از آزاد سازی منطقه جلولا - السعدیه در استان دیالی از اعضای داعش پیشمرگ‌ها کنترل مناطق اطراف موصل را از سه جهت به دست گرفتند.

نیروهای عراقی نیز با کمک نیروهای داوطلب مردمی آماده حمله گسترده‌ای به شهر تکریت، آخرین پایگاه داعش در صلاح الدین می‌شوند.

به گزارش مسئولان امنیتی، نیروهای داوطلب مردمی، نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها تنها می‌توانند در سه ساعت داعش را از یکی از مهمترین پایگاه‌هایش یعنی تکریت و سنجار برانند.

عیدو باب الشیخ، مشاور سابق ریاست جمهوری نیز گفت: شمارش معکوس برای نابودی داعش آغاز شده و روحیه اعضای این گروه از هم فروپاشیده است. اعضای داعش همچنین در بیشتر مناطق شکست خورده و بیشتر آن‌ها از میدان‌های جنگ فرار می‌کنند.

هلگورد حکمت، سخنگوی وزارت پیشمرگ‌ها نیز گفته است: جنگ طولانی در جنگ علیه داعش وجود دارد. جلولاء و السعدیه به طور کامل پاکسازی شده و ما طرحی نظامی در اختیار داریم که آن را اجرایی می‌کنیم اما آزادسازی بقیه مناطق مثل سنجار نیاز به برنامه‌های دقیق دارد.

همچنین فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: نیروهای عراقی موفق شدند یکی از مهمترین ترویست‌ها را که به عنوان "والی بغداد" در گروه داعش فعالیت می‌کند، در منطقه "المنصوره" بازداشت کنند.

نیروهای امنیتی همچنین 65 بمب دست ساز را که در مناطق مختلف پایتخت کار گذاشته شده بود خنثی و سه مرکز تروریست‌ها را ویران کردند.

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد آمده است که هواپیماهای ارتش طی عملیات شناسایی هوایی با کمک نیروهای زمینی عراق در جنوب بغداد موفق شدند چندین تروریست را که در شش مرکز مستقر بودند به هلاکت رسانده و جنگنده‌های ائتلاف نیز حملات هوایی را علیه مراکز تروریست‌ها انجام دادند.

در همین راستا وزارت پیشمرگ‌ها اعلام کرد که اعضای داعش شهرک جلولا را پیش از آنکه نیروهای امنیتی آن را آزاد کنند با بمب‌ و مین، بمب گذاری کرده بودند و پاکسازی و خنثی کردن این مین و بمب‌ها هفته‌ها و چه بسا ماه‌ها به طول بینجامد.

نیروهای پیشمرگ اعلام کردند که پیش از پاکسازی کامل جلولا از بمب‌ها به غیرنظامیان اجازه داده نمی‌شود که به منازل خود بازگردند.

انتهای پیام

کد N596995

وبگردی