آفتاب
وزیر دفاع:

مذاکره‌کنندگان ایرانی فارغ از مرعوب شدن به دنبال پیشبرد مذاکرات است

مذاکره‌کنندگان ایرانی فارغ از مرعوب شدن به دنبال پیشبرد مذاکرات است

وزیر دفاع گفت: بسیجی ما تفسیر تمام‌عیار انقلاب اسلامی، راه امام (ره) و تجلی اهداف مقام معظم رهبری است.

وزیر دفاع گفت: بسیجی ما تفسیر تمام‌عیار انقلاب اسلامی، راه امام (ره) و تجلی اهداف مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین دهقان در گردهمایی بزرگ بسیجیان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: بسیجی انسان مومن، مخلص و مجاهدی است که در مسیر اعتلای حکم الهی و برای خدمت به مردم و ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران با نیت خالص و با تمام ظرفیت و اتکا به قدرت لایزال الهی پا به عرصه میدان می‌گذارد و به دنبال رضایت حضرت حق و انجام تکلیف است.

وی با اشاره به اینکه بسیج از یادگاران امام (ره) است که حکم آغاز به کار و بنیان نهادن بسیج را صادر نمودند، گفت: امام راحل مصداق و نمود عینی یک انسان کامل بود که آینده را به روشنی می‌دید و مسیر رفتن به سوی آینده روشن را تبیین می‌کرد و با اتکا به خدا دست ملت را در مسیر سعادت دنیا و آخرت می‌گرفت و امروز نیز به لطف الهی، رهبری انقلاب با همین خصوصیات آن مسیر طولانی را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام (ره) خود را یک بسیجی می‌دانست و از خدا می‌خواست تا با بسیجیان محشور شود، تصریح کرد: بسیجیان ما مظهر و تجلی آرمان‌های ملت هستند که با رفتار و کردار و بیان خود به دنبال تحقق آرمان‌ها در جامعه و دفاع از آنها در تمام ابعاد هستند.

وزیر دفاع با اشاره به این‌که بسیجی ما بصیرت، ایمان، آگاهی، دشمن شناسی، انجام عمل صالح، ولایت‌پذیری و ولایت مداری و پذیرش مطلق و اطاعت از مقام معظم رهبری را سرلوحه رفتار خود در حوزه فردی و اجتماعی می‌داند، خاطرنشان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی از عزت بهره‌مند است و دشمنان ما نگرانی عمیقی از مواجهه با ملت ما دارند تنها به دلیل تجربه تاریخی هشت سال دفاع مقدس است که به آنها ثابت کرد امکان مقابله با این ملت وجود ندارد و این ملت به دشمنان ثابت کرد هیچ‌گاه مقابل هیچ زورگو و ظالمی سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

دهقان با بیان این‌که امروز در سایه بیداری اسلامی شاهد حضور بسیج‌گونه انقلابیون مسلمان در جای جای دنیای اسلام هستیم، اظهار کرد: امروز در سوریه، عراق، فلسطین و لبنان می‌بینیم که ملت‌ها قادر شده‌اند که مقابل تهاجم دشمنان بایستند که جز با پذیرش فرهنگ بسیجی امکان‌پذیر نبوده است.

وی با اشاره به این‌که امروز در سوریه و عراق بسیجیان برگرفته از فرهنگ بسیجی ملت ما با دشمنان خود مقابله کرده‌اند،گفت: نقطه قدرت و اقتدار ما فرهنگ بسیجی است که باید از آن پاسداری کنیم و پاسداشت خون شهدای بسیجی را با حفاظت از این میراث گرانقدر به جا آوریم.

در هماوردی سیاسی دیپلماتیک با دنیای سلطه برای تضمین اهداف خود در حال مذاکره هستیم

دهقان با اشاره به این‌که امروز دولت ما در جنگ دیپلماتیک با دنیای سلطه درگیر است، گفت: در هماوردی سیاسی دیپلماتیک با دنیای سلطه برای تضمین اهداف خود در حال مذاکره هستیم و امروز آخرین روز است که باید با دنیای غرب مذاکراتمان را به نتیجه برسانیم.

وی بابیان این‌که ملت ما از آغاز پیروزی انقلاب تا امروز هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی از حقوق حقه خود عدول نکرده و هیچ ظلمی بر دیگری روا نداشته است، خاطرنشان کرد: ملت ما صداقت در گفتار و عمل را زیرپا نگذاشته و نگاه تجاوزی و تهاجمی به کشورهای دیگر نداشته است و این ملت نماد ملتی مقتدر و صلح‌طلب و عدالت‌خواه ضد ظلم و استکبار است.

وزیر دفاع با اشاره به این‌که قدرت‌های سلطه‌گر دنیا همواره سعی کرده‌اند نظام ما را در اذهان جوامع مخدوش کنند و در این راستا اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را مطرح می‌کردند، افزود: اقدامات فراوانی از جمله شکل‌گیری تروریست‌ها در این راستا بود تا چهره اسلام انقلابی را مخدوش کند و جلوی اقتدای ملت‌های آزادی‌خواه را به ایران و الگوبرداری از انقلاب ایران بگیرند.

وی با اشاره به این‌که به بهانه سلاح هسته‌ای در طول 12 سال گذشته با ملت ما برخورد کرده‌اند، اظهار کرد: ما در مذاکرات به دنبال این بودیم که به دنیا بگوییم جز حق خودمان هیچ چیزی نمی‌خواهیم و به دنیا نشان دادیم با صداقت و راستی و پذیرش مسئولیت اقدامی جز دستیابی به حقوقمان انجام نداده‌ایم.

دهقان با اشاره به این‌که امروز دیگر در دنیا انسجام و یکپارچگی علیه ما وجود ندارد، تصریح کرد: امروز آژانس اتمی جهانی به این جمع‌بندی رسیده است که تمام اطلاعاتی که منافقان علیه ایران ارائه کرده‌اند سندیت نداشته و پرونده سازی و ساختگی بوده است.

وزیر دفاع با بیان این‌که امروز آمریکا و غرب می‌خواهند اثبات کنند ایران به خاطر تحریم‌ها حاضر به آمدن به پای میز مذاکره شده است، توضیح داد: ما در سخت‌ترین شرایط تحریم توانستیم فضای داخلی را منسجم حفظ کنیم، تورم را مهار کنیم و به رشد اقتصادی دست بیابیم و امروز مراکز جهانی معتبر می‌گویند در همه حوزه‌ها وضع ما بهتر از قبل شده است. پس تحریم‌ها ما را به پای میز مذاکره نکشانده است.

تحریم‌ها ما را به پای میز مذاکره نکشانده است

دهقان با تأکید بر این‌که نظام ما به دنیا نشان داد که خطوط قرمزی دارد و در هیچ شرایطی از این خطوط قرمز عبور نخواهد کرد، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده با حمایت‌های مردم و تحت هدایت‌های رهبری در قالب اصول موضوعه با قدرت مذاکرات را انجام دادند.

وی با اشاره به این‌که امروز نیز مانند دفاع مقدس ایران یک طرف و تمام دنیای سلطه در طرف دیگر است، گفت: امروز اگرچه روس‌ها با ما مقابله نمی‌کنند اما کنار ما نیز نیستند، پس ایران مانند دوران جنگ در یک طرف و نظام سلطه در طرف دیگر است. اما تیم مذاکره کننده با توانایی استدلالی، حقوقی و پشتوانه اطلاعاتی فارغ از مرعوب شدن به دنبال پیشبرد مذاکرات است و ما اطمینان می‌دهیم در هیچ شرایط ملت، دولت و رهبری ما از خطوط قرمز و اهداف ملی عبور نخواهند کرد.

عملکرد تیم مذاکره کننده تصمیم نظام است

دهقان تأکید کرد: عملکرد تیم مذاکره کننده تصمیم نظام است.

وزیر دفاع با اشاره به این‌که وزارت دفاع بیشترین نقش را در صحنه داخلی در جهت تولید اقتدار دفاعی بر عهده دارد، ‌افزود: در وزارت دفاع وظیفه داریم با تمام توان تلاش کنیم تا قابلیت‌های این وزارتخانه را توسعه دهیم.

انتهای پیام

کد N596838

وبگردی