آفتاب

فارک آزادی گروگان‌هایش را به کاهش فعالیت‌های ارتش مشروط کرد

فارک آزادی گروگان‌هایش را به کاهش فعالیت‌های ارتش مشروط کرد

شورشیان فارک هشدار دادند که افزایش فعالیت‌های نظامی علیه این گروه آزادی ژنرال کلمبیایی و سایر گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چریک‌های مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک اعلام کردند، ممکن است در پی فعالیت‌های ارتش در منطقه چوکو دیگر ژنرال روبن الزات را آزاد نکنند. استقرار نیرو، پرواز هواپیماهای شناسایی و افزایش اقدامات امنیتی زندگی در جنگل را برای شورشیان با مشکل مواجه کرده است.

نماینده گروه فارک در هاوانا در این رابطه گفت: گروه‌های تحت فرمان ما عملا توسط ارتش محاصره شده‌اند. تا زمانی که ارتش به حضور خود در جنگل ادامه دهد، الزات (ژنرال کلمبیایی) و سایر سربازها آزاد نخواهند شد.

ژنرال الزات 16 نوامبر در حالی که به منظور گفت‌وگو با شورشیان برای خاتمه دادن به طولانی‌ترین شورش آمریکای لاتین به منطقه چوکو رفته بود، ربوده شد.

این درگیری‌های 50 ساله تاکنون 220 هزار تن را به کام مرگ کشانده است.

در همین حال خوان مانوئل سانتوس، رییس‌جمهور کلمبیا گفت‌وگوهای دو ساله صلح با این شورشیان را پس از ربوده شدن این ژنرال به حالت تعلیق درآورد.

همزمان دولت برای آزادی این ژنرال و نظامیان و مشاورهای همراه وی در حال تلاش و برنامه‌ریزی است.

با این حال شورشیان فارک خواستار کاهش حضور نظامیان و توقف عملیات آنها برای آزادی این ژنرال شده‌اند. صلیب سرخ نیز برای همکاری در آزادی این افراد ربوده شده اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

کد N596707

وبگردی