آفتاب
آیین گرامیداشت شهدای اقتدار فرهنگی

رکن‌آبادی: جمهوری اسلامی ایران در اقتدار است

رکن‌آبادی: جمهوری اسلامی ایران در اقتدار است

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران با پیروزی انقلاب موجب تشکیل هسته مقاومت در منطقه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رکن‌آبادی در آیین گرامیداشت شهدای اقتدار فرهنگی که به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان برگزار شد، گفت: تاسیس جنبش حزب الله از بطن جنبش امل که در پی تلاش‌های خالصانه امام موسی صدر (ع) شکل گرفت معادله توازن قدرت را در منطقه تغییر داد.

رکن آبادی با اشاره به این‌که «پیروزی‌های مقاومت چه در لبنان و چه در فلسطین باعث شد که رژیم صهیونیستی به دنبال راه حلی برای حل این موضوع باشد» افزود: همانطور که می‌دانید در چهار جنگ اعراب و اسرائیل همواره اسرائیل برنده بود. اما در سال 1983 اولین مرحله شکست اسرائیل اتفاق می‌افتد و همچنین در جنگ‌های 93 ، 96 ، 2000، 2006، 2009، 2012 و 2014 به اعتراف خود اسرائیل شکست خوردند. چه اتفاقی افتاد؟ جز اینکه رزمندگان با توکل به خدا به مبارزه با اسرائیل پرداختند.

به گزارش ایسنا سفیر سابق ایران در لبنان در ادامه با بیان نحوه به شهادت رسیدن شهید انصاری سفیر فرهنگی ایران در لبنان در سال 92 گفت:‌ چندین ماه برنامه داشتند برای به شهادت رساندن شهید انصاری. حداقل چهار ماه برای آن انفجار برنامه ریخته بودند تا اینکه کل سفارت را منفجر کنند اما به هدفشان نرسیدند و مرحوم انصاری به آرزوی خود رسید.

وی با بیان این‌که «رعب در دل دشمنان این مطلب را به اثبات می‌رساند که جمهوری اسلامی ایران در اقتدار است» افزود: عزیزانی که به شهادت رسیدند آرزو داشتند نه اینکه تنها یک واقعه بوده است. شهیده رقیه حسن زاده سه روز قبل از شهادت در تماس با فرزندش تمام وصیتش را کرده بود. او از امام حسین (ع) خواسته بود که به شهادت برسد.

در پایان این مراسم از تمبر یادبود شهدای اقتدار فرهنگی با حضور خانواده‌های این شهدا رونمایی شد و لوح یادبودی به خانواده‌های این شهیدان تقدیم شد.

انتهای پیام

کد N596659

وبگردی