آفتاب
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم فراقوه‏‏‌ای است

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم فراقوه‏‏‌ای است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در پیشگیری از وقوع جرم عزم فراگیر و مشارکت همه مسئولان و آحاد جامعه نیاز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، سیدعلی اصغر رفاهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، اظهار کرد: بر مبنای سیاست جنایی مشارکتی و با همفکری هر سه قوه و مشارکت همه آحاد جامعه می‏‏‌توان در زمینه پیشگیری موفق عمل کرد و به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی اظهار کرد: تلاش شده تا تمامی گام‏‏‌هایی که در مسیر پیشگیری از وقوع جرم برداشته می‎‎شود، عملیاتی و منتج به نتیجه باشد و در این زمینه از هرگونه فعالیت شعاری و نمایشی اجتناب شود.

این مقام قضایی از شناسایی کامل سیمای جرائم استان یزد و تدوین راهکارهای علمی پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و بیان کرد: اجرای به‌موقع و اثرگذار طرح‏‏‌ها نیازمند همکاری بیشتر در این زمینه است و افزایش احساس مسئولیت آحاد جامعه نسبت به این موضوع و مشارکت بیشتر آنان مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم از تاکیدات مقام عظمای ولایت است و با تصریح معظم له در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه در دوره پنج سال دوم، در یکی از بندهای شش گانه مورد تاکید خاص قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد ادامه داد: تغییر در رویکرد اساسی امور جامعه با محوریت پیشگیری از وقوع جرم به صورتی مطرح می‎‎شود که چنانچه یک پروژه عمرانی در حال ساخت است باید آن طرح عمرانی نیز از بعد اجتماعی مورد دقت قرار گرفته و مسائل پیشگیری از وقوع جرم در آن مد نظر قرار گیرد.

رفاهی با اشاره به علمی شدن پیشگیری از وقوع جرم، اذعان کرد: اکنون تمامی مسائل و اتفاقات جامعه و همچنین جرائم و آسیب های اجتماعی به دقت مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد و برنامه‌های پیشگیرانه نیز طی یک فرایند کاملاً علمی طراحی و اجرا می‏‏‌شود.

وی تشکیل کارگروهای ویژه پیشگیری از وقوع جرم در ادارات را خواستار شد و ابراز کرد: پیشنهاد می‏‏‌شود در ادارات نیز کارگروهای ویژه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده و یک نفر نیز به عنوان رابط به دادگستری جهت هماهنگی و تعامل دو طرف معرفی می‎‎شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به پژوهش اخیر این حوزه و معرفی برخی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: اکنون یکسری از آسیب‏‏‌های اجتماعی شناسایی شده است که انتظار می‌رود این آسیب‏‏‌ها در کارگروه‎‎های مجزا بررسی و بهترین روش‎‎ها به صورت همفکری شناسایی و به این معاونت ارسال شود.

انتهای پیام

کد N596656

وبگردی