آفتاب
آیین گرامیداشت شهدای اقتدار فرهنگی

ابراهیمی‌ترکمان: شهدای اقتدار فرهنگی حامل اقتدار معنوی نظام هستند

ابراهیمی‌ترکمان: شهدای اقتدار فرهنگی حامل اقتدار معنوی نظام هستند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: شهدای اقتدار فرهنگی ویژگی تسلیم در برابر خداوند متعال را داشتند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: شهدای اقتدار فرهنگی ویژگی تسلیم در برابر خداوند متعال را داشتند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوذر ابراهیمی ترکمان در آیین گرامیداشت شهدای اقتدار فرهنگی که به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان و با حضور خانواده‌های شهدا، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، سفیر سابق ایران در لبنان، اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و دیگر مسئولان برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که بسیار مهم است بحث تسلیم است. در زیارت جامعه کبیره وقتی ائمه معصومین را توصیف می‌کنیم عبارتی در آن دعا است که « شما در برابر قضای الهی تسلیم شدید». تسلیم مقام بزرگی است و خداوند وعده داده که کسی که قصد تسلیم داشته باشد مابقی کار را خود خداوند به عهده خواهد گرفت.

ابراهیمی ترکمان در ادامه با ارائه نکته‌ای اخلاقی از بیانات مرحوم فلسفی، افزود:‌ چگونه می‌شود که یک فعل انجام دهیم و گذشته‌مان از بین برود. مرحوم فلسفی می‌گوید اگر کسی یک عمر به شما خدمت کرده باشد و بعد از آن آسیبی به فرزند شما بزند شما تمام خدمات او را از یاد می‌برید. برعکس کسی 40 سال شما را آزار داده باشد اما بعد از 40 سال فرزند شما را که درحال غرق شدن باشد نجات دهد شما تمام 40 سال گذشته را از یاد می‌برید تنها با یک عمل و این در عالم وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تعبیر رهبری درباره سازمان فرهنگ و ارتباطات مبنی بر اینکه این سازمان حامل اقتدار معنوی نظام بوده است، گفت: این شهدا حامل اقتدار این پرچم بوده‌اند.

وی گفت: وجود این عزیزان و حرکت آنان در راه آرمان‌های انقلاب مقدس اسلامی و در راه منویات امام و رهبری این تسلیمیت در برابر خداوند متعال را رقم زد و باعث شد تا امروز این چنین همه به پاس آنها گردهم جمع شویم.

قائم مقام بنیاد شهید نیز در این مراسم گفت: امروز انقلاب اسلامی و حفظ حرمت‌هایش بر همگان واجب است و این وظیفه ماست که از ارزش‌ها پاسداری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با بیان این‌که «این مراسم در سالروز تشکیل بسیج برگزار شده است» اظهار کرد: رسالت بسیجی این عزیزان موجب این شکوفایی شد. بسیحیان این نظام امروز در عرصه‌های متفاوت و در جای جای کشور به پاسداری از حریم و ارزش‌های انقلاب و نظام می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما درهر سنگری درخشش داشتند و تمام شهدا دارای سه خصلت مهم هستند. اولین خصلت آنها وجه تمایزشان با سایرین است هرگز به خاطر امیال و اهداف دنیوی پای به این عرصه نگذاشتند. دومین خصیصه آنها که در تاریخ هم می‌درخشد و سبب شد که هر سال از سال قبل به ارزش عاشورا افزوده شود این است که شهید هرگز فراموش نمی‌شود و این پیام را عاشورا به ما داد. اکنون می‌بینیم که حرارت عاشورا در سراسر دنیا می‌پیچید.

حسنی تصریح کرد: سومین خصلت شهید این است که محیط را از آلودگی‌ها پاک می‌کند و با شهادت خود خط بطلانی به همه ناپاکی‌ها می‌کشد. آنگونه که می‌بینید بعد از عاشورا ورق برگشت و هیچ یک از امویان حاضر نبودند که عواقب این قیام را بر گردن بگیرند. شهادت امام حسین (ع) کاخ بنی امیه را نابود کرد. شهید محیط را پاک می‌کند و شهدای ما هم همینطور هستند.

وی گفت: بعد از واقعه 7 تیر نسخه منافقین پیچیده شد اگر چه سرمایه‌های بزرگی را از دست دادیم، ولی اگر دقت کنیم می‌بینیم که خون بهشتی و یارانش نسخه فتنه را پیچید.

قائم مقام بنیاد شهید افزود: بنیاد شهید بزرگترین و خطیرترین رسالتش این جمله‌ رهبر است که بر آن تاکید دارند و آن اینکه وظیفه‌ی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمام جوامع است. ما باید این فرهنگ را چه از طریق رفتاری و گفتاری و کاری ترویج دهیم. مهمترین هدف بنیاد شهید ترویج رسالت شهادت است.

حسنی در پایان گفت: ما در بنیاد شهید 8 هزار و 400 سند از شهدای عزیزمان جمع آوری کرده‌ایم از وصیت نامه گرفته تا خاطره‌های آن. ما خاطره‌های آنها را با علمی‌ترین روش نگهداری می‌کنیم و در واقع این اسناد بانک جمهوری اسلامی است که در این سازمان نگهداری می‌شود. ما هزاران نخبه از فرزندان شهدا و ایثارگران داریم که اکنون دارای بالاترین درجه‌ها و رتبه‌های علمی هستند. امیدواریم بتوانیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دراین مراسم فادی حاج علی سفیر کشور لبنان در ایران، رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، اسفندیاری معاون رئیس سازمان بسیج مستضعفین، قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حمید محمدی قائم مقام حج و زیارت، علوی وزیر اطلاعات و جمعی از خانواده‌های شهدای فرهنگی از جمله شهید انصاری، گنجی و رحیمی حضور داشتند.

همچنین در پایان، از تمبر یادبود شهدای خارج از کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، ابوذر ابراهیمی ترکمان، حسنی قائم مقام بنیاد شهید و رکن آبادی سفیر پیشین ایران رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N596646

وبگردی