آفتاب
ولایتی در کنگره جهانی بررسی جریان های تکفیری و افراطی:

ریشه اندیشه‌های تکفیری از سوی دشمنان اسلام است

ریشه اندیشه‌های تکفیری از سوی دشمنان اسلام است

علمای شیعه و سنی در سراسر جهان اسلام، اقدامات جریانات افراطی و تکفیری‌ را خارج از مبانی اسلامی می دانند و تأکید کرده اند که اقدامات آنان ارتباطی با اسلام ندارد و برای امت اسلام نیز مضر است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، با بیان اینکه ریشه اندیشه‌های تکفیری از سوی دشمنان اسلام است، گفت: دشمنان اسلام با هدف توطئه بر علیه اسلام، به دنبال به کارگیری اندیشه‌های تکفیری و افراطی در جهان اسلام و برجسته کردن آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، صبح امروز در دومین و آخرین روز از کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که با حضور علمای شیعه و سنی از ۸۰ کشور جهان در سالن همایش‌های بین المللی رسول اعظم (ص) قم در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جریانات افراطی و تکفیری با اقداامات ناپسند خود، چهره اسلام را در نگاه مردم دنیا مشوش کرده است.

وی با بیان اینکه ریشه اندیشه‌های افراطی و تکفیری از اسلام نیست بلکه از دشمنان اسلام است، گفت: بیگانگان و دشمنان اسلام با هدف توطئه بر علیه اسلام، به دنبال به کارگیری اندیشه‌های تکفیری و افراطی در جهان اسلام و برجسته کردن آن بوده تا از این طریق بین مسلمانان و کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: از دیگر اهداف دشمنان اسلام برای ایجاد جریان‌های افراطی و تکفیری، مخدوش کردن چهره اسلام با نشان دادن چهره‌ای خشن و وحشیانه از اسلام به مردم جهان است؛ دشمنان اسلام برای رسیدن به این هدف خود، تصاویر وحشی گری‌های جریان‌های افراطی و تکفیری را که در طول تاریخ بی‌سابقه است، در بین مردم جهان منتشر می‌کنند.

ولایتی به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اشاره کرد و گفت: در این کنگره جهانی که خوشبختانه علمای جهان اسلام در آن شرکت کرده‌اند، نظرات علمای بزرگ شیعه و سنی در خصوص جریان‌های افراطی و تکفیری بیان می‌شود؛ آنان اقدامات جریانات افراطی و تکفیری‌ را خارج از مبانی اسلامی و مضر برای مسلمانان می‌دانند و قطعا این کنگره نقش مهمی در آگاهی افکار عمومی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه راه حل ریشه کن کردن جریانات افراطی و تکفیری، وحدت مسلمانان و علمای اسلام است، گفت: علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی که در این کنگره جهانی نیز شرکت کرده‌اند، اقدامات جریان‌های افراطی و تکفیری را مخالف اسلام دانسته و تأکید کرده‌اند که اقدامات آنان ارتباطی با اسلام ندارد و برای امت اسلام نیز مضر است.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام نقش مهمی در آگاهی به ملت‌های مسلمان و همین طور غیرمسلمانان دارد، گفت: بسیاری از مردم با آشنایی با نظرات علمای اسلام در خصوص جریانات افراطی و تکفیری خواهند فهمید که اقدامات این گروه‌ها، ارتباطی با اسلام ندارد.

کد N596431

وبگردی