آفتاب
در تذکر شفاهی عنوان شد؛

حسینی: ظریف برای آنکه نامش به عنوان سردار دلاور هسته ای ثبت شود ایستادگی کند

حسینی: ظریف برای آنکه نامش به عنوان سردار دلاور هسته ای ثبت شود ایستادگی کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی و دستگاه های دولتی تذکرات شفاهی دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه هدف از اصل 44 قانون اساسی این بوده که وقتی واگذاری ها به بخش خصوصی صورت می گیرد هزینه مردم کاهش یابد گفت: متاسفانه آنچه در عمل اتفاق می افتد خلاف این مسئله است زیرا با افزایش چند برابری قیمت مواجه هستند.

وی افزود: باید استثنایی برای مناطق مناطق محروم قائل شد تا دسترسی آنها به امکانات راحت تر باشد.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: مناطق محروم در اینباره مشتری ندارند اما اگر موردی مشاهده شود دولت موظف است خدمات را خریداری کرده و به مردم ارائه دهد این جزو سیاست ها است و باید عملی شود.

همچنین عبدالرحمن رستمیان نماینده مردم دامغان در تذکر شفاهی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه به منظور دائمی کردن بخشی از احکام بودجه با مشاوران و کارشناسان بیشتری مشورت کند.

وی افزود: دولت سهمی را برای بازدید میدانی از استان ها اختصاص دهد، متاسفانه وزرایی هستند که بعد از یک و نیم سال هنوز به استان ها سفر نکرده اند و وزارتخانه ها برنامه ای برای اقتصاد مقاومتی ارائه نمی دهند در حالی که با سفر به استان ها این امر اتفاق می افتد.

وی همچنین در تذکری به رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: هر کس قدمت تاریخی ایران را داشته باشد می تواند با آن ثروت آفرینی کند اما با وجود چنین زمینه ای در کشور ما چنین اقدامی صورت نمی گیرد.

فتح الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز در تذکر شفاهی گفت: امروز یکی از مهمترین مسائل جامعه بیکاری است به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، رئیس جمهور نسبت به این مسئله توجه کند. آقای روحانی درباره مسئله بیکاری نمره قبولی نگرفته است.

وی افزود: دولت در بودجه 94 اعتباراتی را برای 90 هزار رزمنده پیش بینی کند.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر اقتصاد گفت: بخش خصوصی در قصر شیرین هتل داری راه انداخته اما به خاطر بسته شدن مرز ایران به عراق در قصر شیرین، این سرمایه گذاران در حال ورشکستگی هستند.

حسینی همچنین در تذکری به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف و تیم مذاکره کننده بر روی آرمان شهدا ایستادگی کنند اگر آقای ظریف می خواهد نام خود را به نام سردار دلاور هسته ای ثبت کند باید ایستادگی داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دولت بحرین از انقلاب مردم مصر، لیبی و یمن عبرت گرفته و مردم را سرکوب نکند.

نماینده قصرشیرین همچنین به وزیر دادگستری درباره حل مشکل زندانیان خارج از کشور نیز تذکر داد.

کد N595988

وبگردی