آفتاب
زنجانی:

60 درصد جمعیت دانش آموزی استان در اردبیل متمرکز است/تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزشی

60 درصد جمعیت دانش آموزی استان در اردبیل متمرکز است/تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزشی

اردبیل – خبرگزاری مهر: فرماندار اردبیل با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مرکز استان بویژه در زمینه آموزشی گفت: هم اکنون بالغ بر 50 تا 60 درصد جمعیت دانش آموزی این استان در اردبیل متمرکز است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد زنجانی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی پروژه های نیمه تمام آموزشی در اردبیل افزود: تمرکز این میزان جمعیت دانش آموزشی در اردبیل که هر روز برجمعیت مهاجر آن افزوده می شود، نشان می دهد که باید توجه ویژه ای در این خصوص به مرکز استان اعمال شود.

وی تاکید کرد که باید اعتبارات آموزشی مرکز استان متناسب با جمعیت اردبیل تخصیص داده شود تا مشکلی برای آموزش و پرورش در زمینه های مختلف وجود نداشته باشد.

فرماندار اردبیل طرح های عمرانی و مدارس نیمه تمام آموزش وپرورش اردبیل را از زمینه های توجه بیشتر برشمرد و ادامه داد: تلاش می شود برخی از مدارس نیمه تمام اردبیل تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی متذکر شد: براین اساس سعی می شود طرح های نیمه تمام عمرانی که پیشرفت فیزیکی 50 درصد به بالا را دارند در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

زنجانی در این خصوص از افتتاح و بهره برداری هشت مدرسه در مرکز استان تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: به همین منظور اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ريال به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

به گفته وی این مدارس در نواحی 1 و 2 آموزشی اردبیل و بویژه درشهرک های جدید التاسیس تکمیل و تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

رئیس شورای آموزش وپرورش اردبیل همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت به سیستم گرمایشی مدارس بیان داشت: اکثر مدارس به سیستم گرمایشی پکیج و شوفاژ مجهز شده و سعی بر این است هیچ مدرسه ای جهت جلوگیری از حادثه احتمالی بدون سیستم گرمایشی جدید نباشد.

کد N595756

وبگردی