آفتاب

مصر امروز میزبان کنفرانسی بین‌المللی درباره صلح است

مصر امروز میزبان کنفرانسی بین‌المللی درباره صلح است

وزارت خارجه مصر امروز (دوشنبه) نشست بین‌المللی را با همکاری سازمان ملل درخصوص تقویت صلح در جهان به ویژه در آفریقا برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در این نشست که امروز (دوشنبه) با نظارت سامح شکری، وزیر خارجه مصر و همکاری سازمان ملل در قاهره برگزار می‌شود تعدادی از کشورهای آفریقایی و طرف‌های ذی‌ربط بین‌المللی شرکت دارند که از تلاش‌ها برای برقراری صلح و توسعه در کشورهایی که از درگیری‌ها خارج شده‌اند و نیز در این نشست تعدادی از حامیان مالی صلح و برخی از مسوولان عالی‌رتبه بین‌المللی از جمله معاون دبیرکل سازمان ملل در حمایت از صلح، رئیس کمیته ایجاد صلح در این سازمان، برخی نمایندگان دائم سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سفرای خارجی در قاهره شرکت می‌کنند.

برگزاری این نشست با هدف حمایت از مصر جهت بازنگری و بررسی روند ایجاد صلح سازمان ملل در سال 2015 براساس قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت است که هر پنج سال یک بار با هدف بررسی پیشرفت‌های حاصل شده در اجرای پیشنهادات کمیته ایجاد صلح سازمان ملل انجام می‌شود و در آن درخصوص برنامه‌های برقراری امنیت، ثبات و توسعه در کشورهای خارج شده از بحران و درگیری‌ و ممانعت از بازگشت دوباره درگیری‌ها به این کشورها بحث و گفت‌وگو می‌شود.

این نشست بر راه‌های تقویت فعالیت‌های برقراری صلح در آفریقا و با استناد به کارشناسی‌ها و تجارب اتحادیه آفریقا و سازمان‌های منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای متمرکز است.

همچنین در این کنفرانس درخصوص حمایت از موفقیت روند سیاسی و تشکیل موسسات پس از پایان درگیری‌ها جهت تضمین تحقق صلح و ثبات پایدار بحث و گفت‌وگو می‌شود.

مصر نقش مهمی در سیاست‌های سازمان ملل برای ایجاد صلح از زمان تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت با شکل‌گیری کمیته ایجاد صلح در این سازمان در سال 2005 دارد.

انتهای پیام

کد N595477

وبگردی