آفتاب

نیروهای آمریکایی در سال 2015 نیز در کشورهای حوزه بالتیک خواهند ماند

نیروهای آمریکایی در سال 2015 نیز در کشورهای حوزه بالتیک خواهند ماند

فرمانده نیروهای زمینی آمریکا در اروپا گفت، همزمان با ادامه تنش‌ها با روسیه، آمریکا دست کم برای سال آتی میلادی نیروهای خود را در لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه در مارس سال جاری میلادی روسیه شبه جزیره کریمه در اوکراین را تصرف کرد، چند صد نیروی آمریکایی اوایل سال جاری میلادی در لهستان و سه کشور حوزه بالتیک از جمله لیتوانی، لتونی و استونی مستقر شدند. این استقرار نیرو بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای اطمینان خاطر دادن به این متحدان نگران شرق اروپا بود که ناتو متعهد شده تا در برابر هرگونه تهدید روسیه از آن‌ها محافظت کند.

سرتیپ فردریک بن هاجس، فرمانده کل ارتش آمریکا در اروپا به خبرنگاران در ویلینوس، پایتخت لیتوانی گفت: ماموریت یگان‌های هم پوشان چرخشی تحت عنوان "حضور مداوم" که در ابتدا تا پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود، ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به صورت نوبتی این ماموریت را در سال آتی میلادی نیز انجام دهیم. یگان‌هایی برای ادامه این ماموریت تعیین شده‌اند.

سرتیپ هاجس ادامه داد: مادامی که حضور نیروهای ارتش آمریکا برای جلوگیری از اقدامات تهاجمی روسیه و اطمینان خاطر دادن به متحدانمان لازم باشد، این نیروها در لیتوانی، استونی، لتونی و لهستان حضور خواهند داشت.

این سه کشور حوزه دریای بالتیک پیشتر بخشی از جماهیر اتحاد شوروی بودند.

استقرار دائم آمریکا و دیگر یگان‌ها در کشورهای حوزه دریای بالتیک و لهستان به خاطر نگرانی‌ها نسبت به نقض توافق نامه ناتو روسیه در سال 1997 میلادی، همچنان جزء گزینه‌ها نیست.

انتهای پیام

کد N595336

وبگردی