آفتاب

در لحظات سختی خدا را چگونه بخوانیم؟

در لحظات سختی خدا را چگونه بخوانیم؟

انسان مرتبط با خدا می‎کوشد از طریق دعا به خدا نزدیک شود، دعا خواندنی است که به صورت نیایش، سرود و ستایش، خواستن، طلب، درخواست مدد و یاوری در لحظات دل شکستگی به درگاه خداوند انجام می‌شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین مستأجران در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اشاره به دعای "أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ" در این باره افزود: خداوند با ذکر این آیه می‎فرماید که استجابت دعا در دل شکسته است و کسی که خالصانه به پروردگار پناه می‎برد، حاجتش برآورده می‎شود.

وی بیان کرد: شخصی که با اعتقاد کامل به باز شدن گره در کارش توسط خداوند، دست به دعا کردن دراز می‎کند، از درگاه پروردگار دست خالی بازنخواهد گشت.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "هر گاه دلتان شکست، دعا کنید زیرا دل تا پاک و خالص نشود شکسته نمی‎شود"، یادآور شد: شخصی که با تردید از عدم استجابت دعا، به درگاه خداوند دعا می‎کند، پروردگار او را حاجت روا نخواهد کرد چرا که خداوند شرط استجابت یک طلب را خالص بودن برمی‎شمارد.

مستأجران خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‎های استجابت دعا برشمردن اسماء الهی مرتبط با گرفتاری پیش آمده است.

وی تصریح کرد: بنابراین بهتر است افراد مریض با نام "یا شافی"، شخص فقیر با صفت غنی و بی‎نیاز و توبه کننده با صفت غفاریت، خدا را بخواند و پروردگار را به این اسماء قسم دهد تا در استجابت دعای وی تعجیل شود.

انتهای پیام

کد N595097

وبگردی