آفتاب

ورزش در خانه ناامیدی بیماران قلبی را کاهش می‌دهد

ورزش در خانه ناامیدی بیماران قلبی را کاهش می‌دهد

ناامیدی در بیماران قلبی می‌تواند شرایط آنها را وخیم‌تر کند و آنها را از انجام فعالیت‌هایی برای افزایش سلامتی باز دارد.

به گزارش ایسنا، طبق مطالعات مطرح شده در انجمن آمریکایی قلب، ورزش در خانه می‌تواند احساس ناامیدی در بیماران قلبی – عروقی را کاهش دهد. احساس ناامیدی می‌تواند خطرناک باشد، زیرا افراد را از انجام فعالیت‌هایی که برای سلامت‌شان مفید است باز می‌دارد.

این تحقیقات توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شده است. افرادی که دچار ناامیدی می‌شوند ممکن است تا افسردگی نیز پیش بروند. یکی از محققان می‌گوید: برای اولین بار ما نشان دادیم که ورزش از ناامیدی در بیماران جلوگیری می‌کند. با انجام ورزش، بیماران مثبت‌تر فکر می‌کنند و تصمیمات بهتری برای داشتن زندگی سالم‌تر می‌گیرند.

در این مطالعات 324 بیمار با متوسط سنی 66 سال مورد بررسی قرار گرفتند. 33 درصد این افراد زن و 93 درصد مرد بودند. همه این بیماران مشکل قلب و عروق داشتند.

محققان معیاری برای اندازه‌گیری ناامیدی در نظر گرفتند. در میان افراد مورد بررسی 34 درصد افراد در لحظه ناامیدی داشتند، 28 درصد مدت طولانی بود که احساس ناامیدی می‌کردند و 30 درصد هر دو حالت را داشتند و وضعیت آنها نسبتا شدید یا شدید بود. در طی یک سال افرادی که در خانه پیاده روی کردند یا دوچرخه‌ زدند و این ورزش‌ها را حداقل سه روز در هفته‌ انجام دادند، 12 درصد کمتر احساس ناامیدی داشتند.

محققان دریافتند که برنامه‌های ورزشی برای بیماران قلبی در بیمارستان‌ها نمی‌تواند تاثیر ورزش در خانه را داشته باشد. ورزش در خانه احساس قدرت را افزایش می‌دهد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: میزان ناامیدی بیماران باید اندازه‌گیری شود. همه بیماران باید تشویق شوند تا برنامه ورزشی منظمی انجام دهند، زیرا آنها در معرض فعالیت کمتر و زندگی ساکن هستند.
کد N595074

وبگردی