آفتاب
زرنگاری به مهر خبر داد:

زمین لرزه جزیره لارک خسارتی نداشت

زمین لرزه جزیره لارک خسارتی نداشت

قشم - خبرگزاری مهر: بخشدار بخش شهاب قشم گفت: در زمین لرزه جزیره لارک، هیچ خسارت جانی و مالی به جزیره نشینان وارد نشد.

محمد زرنگاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وقوع زمین لرزه 4.9 ریشتری در جزیره لارک، عنوان کرد: با توجه به اینکه کانون زمین لرزه در اطراف جزیره لارک بود هیچ خسارتی به جزیره نشینان وارد نشد.

وی ادامه داد: کانون این زمین لرزه در دریا به سمت کشور عمان بوده که فقط یکی از پس لرزه های این زمین لرزه در این جزیره احساس شده است.

زرنگاری افزود: پس از این زمین لرزه کارشناسان ستاد بحران این بخش به همراه کارشناسان ستاد بحران استان هرمزگان در این جزیره حاضر شدند و به ارزیابی خسارات احتمالی پرداخته که خوشبختانه هیچ خسارتی مادی و جانی در برنداشت.

بخشدار بخش شهاب تصریح کرد: پس از احساس شدن  این زمین لرزه بلافاصله ستاد بحران بخش در بخشداری شهاب تشکیل شد و کارشناسان فنی هم از شهرداری و کانون جوانان هلال احمر این بخش با آمادگی کامل دراین ستاد حاضر شدند.

زرنگاری بیان داشت: با توجه به احتمال بروز پس لرزه های این زمین لرزه در ساعات آینده  ستاد بحران این بخش درحال  آماده باش کامل است.

شایان ذکر است؛ زلزله ای به بزرگی 4.9 ریشتر در ساعت 16:47 روز یکشنبه در جزیره لارک در استان هرمزگان به وقوع پیوست.

جزیره لارک در 18کیلومتری جنوب جزیره هرمز واقع است که پیش از این در تقسیمات کشوری جزء بخش هرمز بود و هم اکنون زیر مجموعه بخش شهاب قشم (سوزا) محسوب می شود.

کد N594975

وبگردی