آفتاب
عبدالقادر قاها:

کشورهای اسلامی مثل ایران اقدامات وحدت‌گرانه داشته باشند/ غربی‌ها از تکفیری‌ها سوء‌استفاده می‌کنند

کشورهای اسلامی مثل ایران اقدامات وحدت‌گرانه داشته باشند/ غربی‌ها از تکفیری‌ها سوء‌استفاده می‌کنند

قم - خبرگزاری مهر: استاد دانشگاه الزیتون و یکی از علمای تونس تاکید کرد که اگر کشورهای اسلامی مثل جمهوری اسلامی ایران اقدامات وحدت گرایانه داشته باشند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ عبدالقادر قاها شامگاه یکشنبه در کمیسیون ریشه‌یابی افکار تکفیری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از نگاه علمای اسلام، اظهار کرد: پیامبر بعد از فتح مکه، غنایم جنگی را بین افرادی که تازه وارد اسلام شدند تقسیم می‌کرد تا آنها را به سمت اسلام جذب کنند. یکی از اصحاب پیامبر گفت که چرا غنایم را با عدالت توزیع نمی‌کند. پیامبر فرمود اگر من عدالت را رعایت نکنم پس چه کسی باید این کار را بکند. یکی از حاضران گفته بود که اگر پیامبر اسلام اجازه بدهند گردن این صحابه را قطع می‌کند.

وی ادامه داد: پیامبر اجازه کشتن این صحابه را ندادند و فرمودند که از نوه‌های این شخص، افرادی ظاهر خواهند شد که مسلمانان را تکفیر خواهند کرد و اینها افرادی هستند که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند ولی نماز و روزه آنها به درد نمی‌خورد.

این عالم تونسی با تطبیق پیش بینی رسول خدا با شرایط امروز جهان اسلام اظهار کرد: ریشه‌های خوارج کم کم رشد پیدا کرد. اینها در جریان امام حسین(ع) نقش داشتند و ایشان را با اندکی از یارانش شهید کردند.

به اعتقاد این استاد دانشگاه الزیتون، شهادت امام حسین(ع) یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران و همه امت اسلام بود.

شیخ عبدالقادر قاها با بیان اینکه تکفیری‌ها مردم ساده لوح را فریب می‌دهند تصریح کرد: یک استاد فرانسوی در علوم شرق شناسی در این زمینه می‌گوید که ژن‌های انسان به نوه‌ها و نبیره‌ها منتقل می‌شوند بنابراین اگر این مسئله را مورد مطالعه قرار دهیم می‌بینیم که تکفیری‌هایی که الان ظاهر شدند همان نواده‌ها و پسماندهای خوارج هستند.

وی تاکید کرد: غرب به نحو احسن از گروه‌های تروریستی و تکفیری سوء استفاده می‌کند و برخی از حکام کشورهای اسلامی از این گروه‌ها برای تقویت حکومت‌های خود و ضعیف کردن سایر حکومت‌ها بهره‌ می‌برند.

این عالم تونسی افزود: اگر کشورهای اسلامی مثل جمهوری اسلامی ایران کار کنند و درهای خود را بر روی همه کشورها باز کنند و اقدامات وحدت گرایانه مثل ایران داشته باشند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ اختلافی نباید بین شیعه و سنی وجود داشته باشد به طوری که جوانان شیعه و سنی با هم ازدواج کنند.

وی با بیان اینکه اهل بیت را دوست دارد تصریح کرد: ما باید میان همه مذاهب اسلامی وحدت ایجاد کنیم، از این طریق پیروزی نصیب ما خواهد شد و امت اسلامی به اهدافش خواهد رسید.

این عالم اهل سنت در پایان برای فرج امام زمان دعا کرد.

 

کد N594966

وبگردی