آفتاب
عباسیان:

ناوشکن شهید بایندر پس از ۱۲۰ روز ماموریت بین‌المللی وارد بوشهر می‌شود

ناوشکن شهید بایندر پس از ۱۲۰ روز ماموریت بین‌المللی وارد بوشهر می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن شهید بایندر پس از ۱۲۰ روز ماموریت بین‌المللی وارد بوشهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عباسیان بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته نیروی دریایی در استان بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های مهتلفی به منظور بزرگداشت روز نیروی دریایی در منطقه دوم دریایی ارتش در بوشهر برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین استقبال از ناوشکن شهید بایندر پس از ۱۲۰ روز ماموریت بین‌المللی، اضافه کرد: این ناوشکن پس از ۱۲۰ روز ماموریت بین‌المللی به بوشهر برمی‌گردد که مراسم استقبال رسمی از این ناوشکن با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش به ماموریت‌های ناوشکن شهید بایندر در قالب ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن، باب المندب و اقیانوس هند اشاره کرد و ادامه داد: این ناوشکن در زمان ماموریت خود توقف‌هایی را در سلاله و جیبوتی داشته است.

 وی با بیان اینکه ناوشکن شهید بایندر  در مجموع ۱۰.۶ هزار مایل دریایی مامریت انجام داده است، اذعان داشت: این ناوشکن در زمان حضور خود در آب های بین المللی، چند ماموریت نیز داشته است.

عباسیان در ادامه به دیگر برنامه‌های روز نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: خانه فرهنگ "تکاور" در منطقه دوم نیروی دریایی ارتش افتتاح می‌شود که برنامه آن جمع‌آوری خاطرات تکاوران نیروی دریایی ارتش است.

وی با اشاره به رونمایی از داک تعمیراتی ۷۰۰ تنی نیروی دریایی ارتش در بوشهر اضافه کرد: این طرح نیز از طرح‌های بسیار مهم نیروی دریایی در منطقه دوم نداجا در بوشهر است.

کد N594695

وبگردی