آفتاب

امکان جراحی مبتلایان به اختلالات حرکتی در شیراز فراهم شد

امکان جراحی مبتلایان به اختلالات حرکتی در شیراز فراهم شد

تیم جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به انجام عمل جراحی تحریک الکتریکی مغز برای دو بیمار 22 ساله شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه فارس، سرپرست این تیم جراحی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این عمل جراحی، از جمله پیشرفته‌ترین عمل‌های جراحی در عرصه پزشکی در جهان بشمار می‌رود.

دکتر رزم‌کن گفت: با توجه به حساسیت و ظرافت این عمل جراحی، مراکز محدودی در منطقه قادر به انجام آن هستند و برای نخستین بار در شیراز برای دو بیمار 22 ساله، مبتلا به اختلال حرکتی "دیس تونی" در بیمارستان نمازی شیراز با موفقیت انجام شده است.

وی با اشاره به انجام عمل‌های مشابه، در دو بیمار مبتلا به پارکینسون و ترمور مغزی پیش از این عمل جراحی، افزود: با موفقیت این دو جراحی، دور دوم این عمل‌ها با جراحی خانم 22 ساله‌ای که برای حرکت برخی اندام‌ها دچار مشکل بود و به تنهایی قادر به راه رفتن نبود، آغاز شده است.

رزم‌کن تصریح کرد: عمل جراحی دیگری نیز برای یک بیمار 22 ساله که بواسطه اختلال ژنتیکی از مشکلات شدید حرکتی رنج می‌برد و تاکنون هیچ داروی موثری نیز برای درمان بیماری او شناسایی و تولید نشده است، انجام شد.

سرپرست تیم جراحی الکتریکی مغز بیمارستان نمازی از رفع بیش از 70درصد اختلالات این دو بیمار در اثر عمل جراحی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر این دو بیمار به زندگی عادی بازگردند.

این پزشک متخصص با یادآوری اینکه عمل جراحی تحریک الکتریکی مغز یکی از بیماران 10 ساعت بطول انجامیده است، از همکاری و حمایت گروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان نمازی، مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه و گروه نورولوژی دانشگاه قدردانی کرد.

این پزشک متخصص همچنین از ایجاد امکان برای انجام عمل جراحی درمانی جهت بیماران مبتلا به بیماری‌هایی نظیر پارکینسون، اختلال حرکتی لرزش، دیس تونی، اختلال وسواس جبری، افسردگی‌های شدید و برخی انواع تشنج مقاوم به درمان دارویی، به کمک این شیوه جراحی خبر داد.

انتهای پیام

کد N594638

وبگردی