آفتاب
آیت الله شاهچراغی تاکید کرد:

توجه ویژه مراکز آموزش عالی به مسائل اعتقادی، اخلاقی و مذهبی دانشجویان

توجه ویژه مراکز آموزش عالی به مسائل اعتقادی، اخلاقی و مذهبی دانشجویان

سمنان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر این که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید مسائل اعتقادی، اخلاقی و مذهبی را در بین دانشجویان تقویت کنند گفت: این مسائل در همه ابعاد زندگی آنها مؤثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح یکشنبه در نشستی با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تربیت فرزندان ایران اسلامی، اشاره داشت و افزود: تربیت انسان ها نیازمند معلمانی دلسوز و مؤمن است چرا که اگر تربیت و پرورش نسلهای جدید از سوی انسان های دینمدار صورت نگیرد، نتیجه آن همین فاجعه و انسان کشی فعلی می شود که اکنون در برخی از مناطق جهان در حال روی دادن است.

وی به نقش و جایگاه بسیار بالای معلمان در تربیت صحیح دانش آموزان اشاره و تربیت صحیح دانش آموزان در فضای آموزشی را در گرو آمادگی و مهیا بودن معلمان در همه زمینه‎ها  عنوان کرد.

آیت الله شاهچراغی تاکید کرد: خروجی دانشگاه‌های کشور، مسئولان ارشد نظام اسلامی هستند و دانشگاه فرهنگیان نیز باید به دنبال انسان‌سازی باشد تا از این طریق فرصت رسیدن به جامعه مطلوب انسانی فراهم شود.

وی با تاکید براینکه تربیت نیروهای ارزشی نیاز به کار و تلاش جدی دارد، یکی از عرصه‎های تربیت نیروهای ارزشی و توانمند برای آینده کشور را دانشگاه فرهنگیان دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتظارات از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نقش آفرین در جامعه بسیار بالاست، تربیت معلمان متعهد را یکی از وظایف و انتظارات از این مجموعه دانست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت مربیان و معلمان برای نظام آموزش و پرورش کشور، خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها با دانشگاه فرهنگیان آشنایی داشته باشند، فرزندان با استعداد خانواده های ایرانی با شناخت بیشتر وارد این دانشگاه می شوند و به نظام آموزشی کمک بیشتری می شود.

محمود مهر محمدی اظهار داشت: در تمام استانهای کشور دانشگاه های فرهنگیان واحدهای برادران و خواهران فعالیت دارند و از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند، از ابتدا متعهد به خدمت در نظام آموزش و پرورش هستند، حقوق دریافت می کنند و سالهای تحصیل شان در دانشگاه فرهنگیان جزو سنوات آنها به حساب می آید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه ویژه است که مأموریت تربیت معلمان را بر عهده دارد، افزود: با هر پتانسیل و کیفیتی که معلمان تربیت شوند به‌‌ همان میزان در جامعه تأثیر می‌گذارند.

مهر محمدی همچنین یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۱ به پذیرش دانشجو اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است تا معلمان شایسته‌ای را برای نظام تربیت کنیم، گفت: باید معلمان ما از هر جهت نمونه و اسوه‌ای برای نسل جدید باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در مراکز تربیت معلم در گذشته، تنها امکان تحصیل افراد تا مقطع کاردانی وجود داشت، اضافه کرد: در این دانشگاه مقطع کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته وجود دارد و همپای تحولات دنیا، سطح علمی مربیان و معلمان در ایران نیز افزایش می یابد.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه این دانشگاه هنوز چندان برای خانواده های ایرانی شناخته شده نیست، خواستار معرفی بیشتر آن به اقشار مختلف شد و گفت: این دانشگاه از تجمیع مراکز تربیت معلم تشکیل شد ولی توجه به این دانشگاه و توسعه و برنامه ریزی منسجم برای آن در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست از تحصیل ۷۵۰ نفر دانشجوی دختر و پسردر دانشگاه فرهنگیان این استان خبر داد و افزود: این دانشجویان در ترم های مختلف در حال تحصیل هستند.

 محمد رضا جهان با اشاره به برگزاری دوره های برای معلمان در این دانشگاه، تصریح کرد: دوره های فوق دیپلم به لیسانس برای معلمان نیز طراحی می شود.

 وی ادامه داد: کمبود نیروی بازنشسته از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به جابجایی فضا پردیس فرهنگیان الزهرا استان، گفت: دانشگاه فرهنگیان دختران با کمبود فضا مواجه بود که با جابجایی این مشکل مرتفع شده است.

کد N594339

وبگردی