آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد؛

آغاز اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام از شنبه هفته آینده

آغاز اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام از شنبه هفته آینده

رئیس اتحادیه سراسری دامداران کشور با بیان اینکه عملیات اجرایی خرید تضمینی شیرخام از شنبه آتی آغاز می‌شود، گفت: در فاز اول اجرای این طرح، شیرخام خریداری شده فقط به شیرخشک تبدیل خواهد شد و همه این شیرخشک صادر می‌شود.

سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه خرید تضمینی شیرخام به نرخ 1440 تومان چهارشنبه گذشته توسط وزیرجهاد کشاورزی ابلاغ شده است، اظهار داشت: خریداری هر کالایی نیاز به برنامه‌ریزی و زمان دارد و باید مقدمات آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال آماده سازی مقدمات این طرح هستیم، افزود: عملیات اجرایی طرح از شنبه آینده آغاز می‌شود ضمن اینکه همه کارهای اجرایی طرح خرید تضمینی شیرخام، توسط اتحادیه سراسری دامداران انجام می‌شود، سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز  نظارت عالیه و پرداخت پول شیر را در این طرح بر عهده دارد و این سازمان به نمایندگی از دولت صاحب کالایی که تولید می‌شود؛ خواهد بود.

سلطانی اضافه کرد: در اجرای فاز اول این طرح شیرخام خریداری شده فقط به شیرخشک تبدیل خواهد شد و از آنجا که شیرخشک را بدون چربی تولید می‌کنیم و به همین دلیل باید ابتدا خامه شیر گرفته شود تولید خامه نیز ناخواسته انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه همه شیرخشک تولید شده صادر خواهد شد، افزود: کشورهای عراق و روسیه متقاضی واردات این کالا از کشور ما هستند.

وی با اشاره به اینکه ما تنها شیر خام مازادی را که دامداران نمی‌توانند آن را بفروشند یا پولش را بگیرند خریداری می‌کنیم، گفت: ما نمی‌خواهیم به کارخانجات لطمه‌ای بخورد، کارخانجات و دامداران لازم و ملزوم یکدیگرند و هرکدام از آنها ضرر کند دیگری هم متضرر می‌شود.

 

کد N594215

وبگردی