آفتاب
رییس کمیسیون آموزش مجلس در تذکر شفاهی؛

نسبت به استان کرمان كم‌لطفی شده‌است

نسبت به استان کرمان كم‌لطفی شده‌است

یس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ضرورت عدالت در اخذ مالیات از استان ها تصریح کرد: اخذ مالیات باید منصفانه و توأم با عدالت باشد.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ضرورت عدالت در اخذ مالیات از استان ها تصریح کرد: اخذ مالیات باید منصفانه و توأم با عدالت باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا  محمدمهدی زاهدی در صحن علنی مجلس بابیان اینكه احساس می‌شود نسبت به  اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان كم لطفی شده است٬ گفت: تالار اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان با وجود 90 درصد پیشرفت کار، در انتظار بودجه است که به نظر می آید نسبت به آن کم لطفی شده است لذا خواهشمندیم تخصیص بودجه کافی به این پروژه صورت گیرد تا هر چه سریعتر تمام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: پسماندهای آز‌بست به میزان 3 هزار تن باید دفن شوند در صورتی که کاری برای آن انجام نشده و این پسماندها سرطان‌زاست.

وی با بیان اینکه این امر تهدید جدی برای سلامتی مردم کرمان به شمار می روند از وزارت کار خواست در خصوص این تهدید برای شهروندانی که در نزدیکی شرکت کرمانیت هستند،‌ اقدام عاجل به عمل آورد.

زاهدی همچنین از محیط زیست خواست در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کند و گفت: محیط زیست کم کاری کرده و این امر مهم را پیگیری نمی کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت نظارت راهبردی تذکر داد و گفت: مالیاتی که در سال قبل و سال های گذشته به استان کرمان اختصاص یافته، بالاترین نرخ رشد را در کشور به غیر از استان تهران داشته که این امر فشار جدی به مردم استان کرمان وارد می کند.

وی بیان کرد: اگرچه ما معتقدیم باید برای اقتصاد بدون نفت حتما مالیات دریافت شود، اما اخذ آن باید منصفانه و توأم با عدالت باشد و خواهش می کنیم امسال عدالت در این خصوص رعایت شود.

وی با اشاره به آزمون استخدامی استانداری ها تصریح کرد همه مراحل قانونی آزمون استخدامی استانداری ها به ویژه استان کرمان طی شده اما پذیرفته شدگان به کار گرفته نمی شوند که جای تأسف دارد و امیدواریم دولت محترم در این خصوص برنامه ریزی کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اینکه مناطق و بخش های زیادی در حوزه انتخابیه وی پوشش موبایل ندارند از مسئولان خواست به این مورد رسیدگی کنند.

کد N594203

وبگردی