آفتاب

زاهدی: برای دریافت مالیات از استان‌ها عدالت رعایت شود

زاهدی: برای دریافت مالیات از استان‌ها عدالت رعایت شود

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اخذ مالیات برای تحقق اقتصاد بدون نفت در عین حال گفت که دریافت مالیات از استان‌ها باید با عدالت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مهدی زاهدی در تذکری در جلسه علنی امروز یک شنبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه مالیاتی که سال قبل و سالهای قبل به کرمان اختصاص یافته منهای تهران بالاترین نرخ رشد را در کشور داشته واین فشار جدی به استان می‌آورد.

وی افزود: ما هم معتقدیم که برای تحقق اقتصاد بدون نفت باید مالیات گرفته شود اما حتما بایداین کار با رعایت عدالت انجام شود.

زاهدی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی تالار اداره کل ارشاد استان کرمان خاطر نشان کرد: ما انتظار داشتیم در بودجه امسال اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد اما متاسفانه قدری کم لطفی شد لذا امیدواریم تخصیص اعتبار لازم به این پروژه انجام شود تا این پروژه در سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به آلودگی پس‌ماندهای شرکت کرمانیت نیز گفت: ما درباره‌ی موضوعی که تهدید جدی برای سلامت مردم کرمان به حساب می‌آید به ویژه کسانی که درنزدیکی شرکت کرمانیت هستند تذکر می‌دهیم. پسماندهای آزبست به میزان 3 هزار تن باید دفع یا امحاء شود اما اقدامی انجام نشده در حالی که این پسماندها سرطان‌زا است و اگر امحاء نشود تهدیدی جدی برای سلامتی مردم کرمان به حساب می‌آیند. متاسفانه محیط زیست هم دراین زمینه کم کاری کرده و پیگیری لازم را نداشته و لذا از این سازمان انتظار داریم وظیفه‌ی قانونی‌اش را انجام دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری‌ها به ویژه استان کرمان یاد آور شد: علی‌رغم این که همه مراحل قانونی طی شده اما پذیرفته شدگان به کار گرفته نمی‌شوند. لذا از دولت می‌خواهیم برای به کارگیری آنها برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

زاهدی در پایان با اشاره به عدم پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی و بسیاری از جاده‌های استان کرمان خواستار اقدام فوری وزارت ارتباطات دراین زمینه شد.

انتهای پیام

کد N593959

وبگردی