آفتاب

نواز شریف برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد

نواز شریف برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد

نخست‌وزیر پاکستان درخواست حزب تحریک انصاف را برای برگزاری انتخابات زودهنگام رد کرد و گفت: انتخابات سراسری آتی سال 2018 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیشن، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با انتشار بیانیه‌ای گفت: عملکرد احزاب سیاسی در انتخابات 2018 سنجیده می‌شود. مردم حق دارند در انتخابات به حزبشان رای دهند.

در این بیانیه آمده است: تمام احزاب سیاسی در سیستم دموکراتیک در این بیانیه آمده است: تمام احزاب سیاسی در سیستم دموکراتیک سهم دارند و همه می‌دانیم که وفاداری به قانون اساسی، اجتناب‌ناپذیر است. هیچ راه دیگری جز تبعیت از قانون اساسی وجود ندارد.

نواز شریف با رد کردن درخواست حزب تحریک انصاف پاکستان برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت که انتخابات طبق موعد در سال 2018 برگزار می‌شود و فرصتی برای مردم وجود دارد تا عملکرد احزاب را بسنجند.

وی تاکید کرد: صندوق‌های رای مشخص می‌کنند چه حزبی باید وارد پارلمان شود. ادامه سیستم دموکراتیک به نفع نیروهای سیاسی است و درخواست برای انتخابات زودهنگام هیچ لزومی ندارد. با این حال هیچ سیستمی وجود ندارد که بی‌عیب باشد و نواقص فعلی از طریق قانون اساسی اصلاح خواهد شد.

حزب تحریک انصاف پاکستان طی ماه‌های گذشته اعتراضات ضددولتی گسترده‌ای را برگزار کرد و این اقدام در اعتراض به انتخابات سراسری ماه مه 2013 انجام شد که به گفته آنها آلوده به تقلب بود.

انتهای پیام

کد N593407

وبگردی