آفتاب

امارات: اگر بحران سوریه حل نشود نمی‌توان از داعش رهایی یافت

امارات: اگر بحران سوریه حل نشود نمی‌توان از داعش رهایی یافت

وزیر خارجه امارات با بیان اینکه کشورش برای مبارزه با داعش ثابت‌قدم است، تصریح کرد که این گروه تندرو درصدد است که اسلام را برباید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز خاطرنشان کرد: داعش می‌خواهد اسلام را برباید. نیروهای داعش نه‌ تنها با پیروان ادیان دیگر می‌جنگند بلکه با اسلام میانه نیز مبارزه می‌کنند و در تلاش هستند برداشت‌های خود از اسلام را تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که با اوضاع فاجعه‌بار در سوریه به نحو درستی برخورد نشود، نمی‌توان از داعش رهایی یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی امارات درخصوص بحران لیبی و موضع آمریکا در قبال این کشور گفت: کشورهایی که در رهایی از معمر قذافی (دیکتاتور سابق لیبی) به ایفای نقش پرداختند، می‌بایست نقش گسترده‌تری را ایفا می‌کردند اما این کار را نکردند.

عبدالله بن زاید اظهار کرد: این کشورها مسوولیت زیادی داشتند تا بتوانند لیبی را در مسیر درست قرار دهند ما نقش مهم لیبی را به عنوان یک کشور مهم در منطقه فراموش نمی‌کنیم اما ممکن است این کشور به یک بمب ساعتی بزرگ تبدیل شود.

وی درخصوص برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار امیدواری کرد که توافق نهایی «شبیه به آنچه که امارات انجام می‌دهد، باشد، چراکه امارات به غنی‌سازی اورانیوم نمی‌پردازد».

اما این مقام امارات اذعان کرد که «مشخص است این امیدواری وی با آنچه که رخ خواهد داد، فاصله خواهد داشت».

انتهای پیام

کد N593332

وبگردی