آفتاب
نواز شریف:

انتخابات سراسری پاکستان در سال 2018 برگزار خواهد شد

انتخابات سراسری پاکستان در سال 2018 برگزار خواهد شد

نخست وزیر پاکستان گفت: انتخابات سراسری این کشور برای قضاوت در مورد این که چه حزبی جایگاه بهتری دارد در سال 2018 برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت د نیوز، "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان گفت: دولت این کشور قصد دارد انتخابات سراسری را در سال 2018 برگزار کند تا مردم در مورد عملکرد احزاب بهتر قضاوت کنند. بر اساس بیانیه ای که امروز از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان منتشر شد در انتخابات 4 سال آینده مردم پاکستان از طریق آرای خود به حزب مورد نظر خود رای داده و آن را به قدرت خواهند رساند.  

نواز شریف با اعلام این که تمام نیروهای سیاسی تلاش خود را معطوف سیستم دموکراتیک می کنند این رویکرد را نشان دهنده میزان وفاداری آنها به قانون اساسی دانست. به گفته نخست وزیر پاکستان هیچ راه دیگری به جز عبور از مسیر تعیین شده توسط قانون اساسی وجود ندارد.

به دنبال اعتراضات گسترده ای که تابستان امسال با هدف کناره گیری نواز شریف در پاکستان برگزار شد، وی افرادی را که سیاست‌های خشونت و تقابل انجام می‌دهند را دشمنان توسعه و سعادت خواند و گفت: اسلام‌آباد از دموکراسی دفاع کرده و به هر بهایی توطئه چینی‌ها را نقش بر آب می‌کند.

گفتنی است یکشنبه گذشته عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان ضمن رد پیشنهاد دولت شریف برای مذاکره، بار دیگر از طرفداران خود خواست در اعتراضات ضددولتی که قرار است در سی ام نوامبر (نهم آذر) برگزار شود، شرکت کنند.

کد N592941

وبگردی