آفتاب
عضو کمیسیون برنامه:

ادغام دو سازمان مدیریت و امور اداری و استخدامی اشتباه است

ادغام دو سازمان مدیریت و امور اداری و استخدامی اشتباه است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه کنترل، حمایت و نظارت بودجه ای از دستگاهها را دارد و سازمان امور اداری و استخدامی محل چانه زنی هاست از این رو باید این دو سازمان از هم منفک باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان،‌ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی دراین باره که سازمان مدیریت و برنامه ریزی جدید چه تفاوتی با سازمان مدیریت قبلی باید داشته باشد،‌ اظهار کرد: انحلال سازمان مدیریت پس از 70 سال اشتباه بود.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی براساس یک سری اشکالات مطرح شده منحل شد، افزود: من همان زمان هم گفتم که انحلال این سازمان در اصل پاک کردن صورت مساله است.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه اگر دوباره بخواهیم سازمان مدیریت را با همان تشکیلات احیا کنیم اشتباه است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه کنترل، حمایت و نظارت بودجه ای از دستگاه‌ها را دارد و سازمان امور اداری و استخدامی محل چانه زنی هاست، از این رو باید این دو سازمان از هم منفک باشند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی محل چانه زنی است و شان و نزول سازمان مدیریت رعایت نمی شود، گفت: با ادغام این دو سازمان،‌ سازمان مدیریت درگیر مسائل جزیی میشود و از وظیفه اصلی اش که حمایت، هدایت و نظارت است، باز می ماند.

جعفرزاده ادامه داد: این دو سازمان دو ماموریت مجزا و دو هدف متفاوت دارند و سطح کاری آنها هم متفاوت است از این رو ادغام آنها اشتباه است.

گفتنی است در اواسط آبان ماه سالجاری شورای عالی اداری در جلسه خود و در اجرای دستور رئیس جمهور موضوع «احیاء و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانی» از طریق ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور را تصویب کرد.

انتهای پیام

کد N592646

وبگردی