آفتاب
امیدوار:

۴۰۱ پرونده طلاق در مشاوره های بهزیستی اردبیل به سازش منجر شد

۴۰۱ پرونده طلاق در مشاوره های بهزیستی اردبیل به سازش منجر شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۴۰۱ پرونده طلاق در مشاوره های بهزیستی به سازش منجر شده است.

خسرو امیدوار در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: پرونده های طلاق از طریق شماره گیری شهروندان با ۱۲۳ و ۱۴۸۰ به بهزیستی اطلاع رسانی می شود و در ادامه به ستاد کاهش طلاق ارجاع داده می شود.

وی افزود: سال گذشته دو هزار و ۲۱۲ پرونده به این ستاد ارجاع داده شد که از این تعداد ۳۵۱ مورد به سازش قطعی رسید و ۳۴۰ مورد نیز در مرحله انجام مشاوره است .

امیدوار با تاکید به اینکه آمار پرونده های ارجاعی طلاق روند صعودی دارد، اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال ۸۹۲ مراجعه به ستاد کاهش طلاق ثبت شده است.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان از این تعداد ۵۰ مورد به سازش قطعی رسیده و ۷۰ مورد در حال سازش است.

وی عمده دلایل طلاق را به ترتیب اهمیت دخالت خانواده ها، نداشتن مهارت های ارتباطی لازم در زوجین، اعتیاد و فقر برشمرد و نقش خیانت در طلاق را ناچیز عنوان کرد.

امیدوار تاکید دارد که خیانت از جمله عوامل کمرنگ در بحث طلاق است و معمولا به اثبات نمی رسد و مواردی مانند بی اعتمادی نیز در جلسات مشاوره زوجین بررسی  و رفع می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تاکید دارد که این تعداد پرونده در پی تماس با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ که به صورت دو شیفت فعالیت می کند به بهزیستی ارجاع می شود.

کد N592059

وبگردی