آفتاب
شاهورانی:

50 درصد بار آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد است

50 درصد بار آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد است

گرگان - خبرگزاری مهر: نماينده تام الاختيار رييس دانشگاه آزاد اسلامي در استان هاي شمالی گفت: 50 درصد بار آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شاهورانی، ظهر شنبه در مراسم تودیع معارفه معاون هماهنگی دانشگاه آزاد گرگان، گفت:سیاست های کلان دانشگاه در دوره حضور دکتر میرزاده همان سیاست های مصوب هیات امنای دانشگاه و در ادامه فعالیت های موفق دوره مدیریت دکتر جاسبی است و در برنامه  ها با نگاه نو و براساس واقعیت آموزش عالی در دنیا اقدام می شود.

وی با بیان این که 50 درصد بار آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد است، بیان کرد: رشد آموزش عالی در این سی سال بی شک مرهون تلاش دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه در این دوره، ارتباط دانشگاه با صنعت است و واحد های دانشگاهی باید در برقراری این ارتباط و برنامه ریزی برای حل مشکلات صنعت بارویکرد تجاری فعال باشند.

نماينده تام‌ الاختيار رييس دانشگاه آزاد در هيأت امناي استان‌هاي گیلان، مازندران و گلستان گفت: بر اساس تغييرات و تحولات در عرصه آموزش عالی و به منظور تفویض اختیار به استان ها، هیات امنا ها در استان های کشور فعال شد و همه تلاش ها برای تامین شهریه ها از محل های درآمدهای غیر شهریه ایی معطوف به مصوبات هیات امنا شده است.

وی اظهار کرد: شرايط و نيازهاي واحد های دانشگاهی تغيير کرده است، با توجه به کاهش دانشجو، بهره گیری از شرکت های دانش بنیان برای تبديل دانش و فناوري به اقتصاد و مديريت یک ضرورت است و هیات امنا در تصویب پیشنهادات واحدها و مراکز در این خصوص پیشگام خواهد بود.

شاهورانی اضافه کرد: برنامه ما در سال جاری کسب 12 درصد بودجه واحدها از منابعی غیر از شهریه است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان در سال آینده 16 درصد و در یک برنامه پنجساله تا 50 درصد پیش بینی و افزایش خواهد داشت.

نماينده تام‌الاختيار رييس دانشگاه در هيأت امناي استان‌هاي شمالی با توجه به انتخاب مردم در تایید دولت تدبیر و امید گفت: آسیب کشور از افراط و تفریط کم نبوده و لذا مسوولین واحدها و مراکز نیز همگام با مردم میانه روی و اعتدال را سرمشق خود قرار دهند.

گفتنی است در این مراسم، دکتر غلامرضا گلچین راد به عنوان معاون هماهنگي دانشگاه آزاد اسلامي استان گلستان انتخاب شد.

کد N592050

وبگردی