آفتاب
بهشتی:

توسعه اردبیل نیازمند توجه به صنعت است

توسعه اردبیل نیازمند توجه به صنعت است

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل تاکید دارد که دو محور کشاورزی و گردشگری برای توسعه استان کافی نیست و توسعه این استان نیازمند توجه به بخش صنعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر بهشتی ظهر شنبه در جلسه بررسی ابعاد نظریه پایه توسعه گفت: این نظریه غیر از برنامه عملیاتی است و خطوط کلی برنامه ریزی استان را مشخص می کند و بر همین اساس لازم الاجرا است.

وی معتقد است استان اردبیل با دو محور کشاورزی و گردشگری نمی تواند توسعه یابد و ما نیازمند صنعت و تجارت نیز هستیم تا در مسیر توسعه گام برداریم و به دلیل ضرورت، این دو بعد در نظریه پایه قید شده است.

بهشتی در پاسخ به انتقاد برخی دستگاه ها در نبود پیوست فرهنگی این نظریه، ادامه داد: طبق قانون تمامی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد و اگر این موضوع را در نظر بگیریم نیازمندی به پیوست فرهنگی مرتفع خواهد شد.

وی تاکید دارد که این نظریه در استان تصویب شده و با قدرت از آن دفاع می شود و عقیده مسئولان استانی اجرای آن است.

به گفته معاون برنامه ریزی استاندار عمده موضوع مطرح در این نظریه توجه به محورهای توسعه استان و اضافه کردن دو محور صنعت و تجارت به محورهای از قبل تعریف شده کشاورزی و گردشگری است.

بهشتی تصریح کرد: در شهرستان ها و تمامی دستگاه ها اعلام شده این نظریه را مورد توجه قرار دهند و برای عملیاتی شدن آن نیز اقدامات خود را بسیج کنند.

معاون برنامه ریزی استاندار با اشاره به تاکیداتی مبنی بر آمایش محور بودن برنامه ششم توسعه، ادامه داد: این نظریه بر همین اساس تدوین شده و به توازن منطقه ای مطابق سیاست های برنامه ششم تاکید دارد.

وی با اذعان به اینکه تا کنون جایگاه استان در کشور مشخص نشده است، ابراز امیدواری کرد با تبدیل برنامه ششم از قالب جامع به هسته ای و توجه به آمایش سرزمین این جایگاه تبیین شود.

معاون برنامه ریزی استاندار تاکید دارد که حتی جایگاه شهرستان ها در برنامه های توسعه استان نیز مشخص نشده و امروز شاهد اختلاف فاحش امکانات در شهرستان ها هستیم ودر تائید آن می توان به مهاجرت های گسترده به برخی شهرها اشاره کرد.

وی در عین حال اضافه کرد: برخی دستگاه ها ورود مطلوبی به طرح ایده های خود درنظریه پایه  توسعه استان و برنامه ششم  توسعه دارند و پیشنهادات خود را برای بهره گیری از پتانسیل های هر دو حوزه طرح کرده اند.

بهشتی معتقد است در حوزه راه و شهرسازی، آب و جهاد کشاورزی نمونه طرح های مطالعه شده قابل توجهی داریم که در اجرای آن سال های آتی تاثیرات مطلوب در استان خواهند داشت.

کد N592048

وبگردی