آفتاب
در پیامی به مناسبت سالروز استقلال؛

اوباما: لبنانی‌ها باید خود رئیس‌جمهورشان را انتخاب کنند

اوباما: لبنانی‌ها باید خود رئیس‌جمهورشان را انتخاب کنند

رئیس‌جمهوری آمریکا با اظهار تاسف نسبت به فرا رسیدن سالروز استقلال لبنان در حالی که این کشور هنوز بدون رئیس‌جمهور است، گفت: انتخاب رئیس‌جمهوری باید فقط از سوی لبنانی‌ها صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی به لبنانی‌ها به مناسبت سالروز استقلال کشورشان تبریک گفت و تاکید کرد: واشنگتن از حاکمیت، استقلال و برخورداری همگان از آزادی در لبنان حمایت می‌کند.

وی با اظهار تاسف نسبت به اینکه سالروز استقلال در لبنان است اما رئیس‌جمهوری برای این کشور انتخاب نشده است، گفت: رئیس‌جمهوری نمادی مهم است که در حال حاضر در لبنان حضور ندارد. رئیس‌جمهوری نمادی برای وحدت ملت و یک عامل اصلی برای تقویت حاکمیت و ثبات لبنان است.

اوباما تاکید کرد: انتخاب رئیس‌جمهوری باید تصمیمی باشد که صرفا از سوی لبنانی‌ها اتخاذ می‌شود و این تصمیم باید بنا به منفعت مردم لبنان صورت بگیرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: آمریکا به روابط مستحکم خود با مردم لبنان می‌بالد. ما همچنین به خاطر روابط خود که از دیرباز با ارتش لبنان و نیروهای امنیتی این کشور ادامه داشته است، مفتخر هستیم. آمریکا همچنین به ایستادگی در کنار شرکای لبنانی خود برای مقابله با تهدیدهایی که تندروها برای لبنان و آمریکا و جهان به وجود می‌آورند، ادامه خواهد داد.

اوباما افزود: مردم لبنان از باثبات‌ترین مردم جهان هستند. من اطمینان دارم که مردم این کشور با حمایت از جامعه بین‌المللی می‌توانند همچنان بر دشواری‌ها فائق آیند. مردم لبنان مستحق بیش از اینها هستند.

در همین حال الیزابت دوم، ملکه انگلیس نیز به مردم لبنان به مناسبت روز استقلال تبریک گفت.

وی همچنین برای آنها سرنوشتی خوش و ثبات و شادمانی در این سال را آرزو کرد.

انتهای پیام

کد N591532

وبگردی