آفتاب

ریابکوف: حضور کری و ظریف در وین نشان از احتمال موفقیت در مذاکرات است

ریابکوف: حضور کری و ظریف در وین نشان از احتمال موفقیت در مذاکرات است

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به لغو سفر جان کری به پاریس گفت: من معتقدم که حضور وزرای خارجه در وین نشان دهنده‌ احتمال رسیدن به موفقیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: شرکت کنندگان در مذاکرات هسته‌ای نباید حتی یک ساعت را از دست بدهند چون تلاش‌های آنها ممکن است به موفقیت منجر شود.

ریابکوف تصریح کرد: همه می‌دانند که حتی یک ساعت نیز نباید از دست برود و اگر یک هیاتی نیاز به مشاوره‌های بیشتر دارد لازم نیست که به پایتخت خود بازگردد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به لغو سفر جان کری به پاریس گفت: من معتقدم که حضور وزرای امور خارجه دراینجا حاوی این پیام است که این تلاش‌ها ممکن است به موفقیت بیانجامد.

وی تاکید کرد که دستیابی به راه حل نیازمند حرکت هر دو طرف مذاکره کننده به سمت یکدیگر است و بدون پیمودن این راه توافقی حاصل نخواهد شد.

ریابکوف افزود: اگر یک نفر انتظار داشته باشد که تنها طرف مقابل تصیمی اتخاذ کند و خواسته‌هایش را تامین کند این یک سازش و یا توافق نخواهد بود و تنها تسلیم شدن است.

وی در ادامه بار دیگر سفر سرگئی لابروف وزیر امور خارجه روسیه را محتمل و آن را منوط به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای دانست و گفت: به طورقطع لاوروف در حال بررسی چنین احتمالی است و احتمال حضور وی در حال افزایش است و تقریبا محتمل است.

انتهای پیام

کد N591436

وبگردی