آفتاب
اخبار سپاه استان سمنان/

همایش اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی در سمنان برگزار می شود

همایش اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی در سمنان برگزار می شود

شاهرود – خبرگزاری مهر: برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی، برگزاری همایش ایثار و شهادت در شاهرود و اجرای ۷۰ عنوان برنامه ویژه هفته بسیج در مهدیشهر از جمله عناوین اخبار سپاه استان سمنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان گفت: به مناسبت هفته بسیج چهارم آذرماه همایش اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی در سمنان برگزار می شود.

جبار دوست محمدیان بیان کرد: افتتاح نمایشگاه و عرضه محصولات عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان شاهرود توسط بسیج سازندگی سپاه استان سمنان از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

وی برگزاری مراسم تجلیل از خادمان اردوهای جهادی در استان با عنوان "شکوه هجرت" در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان افزود: افتتاح بیمارستان صحرایی در منطقه حسین آباد کردها در شهرستان آرادان، افتتاح بیش از ۵۰ طرح اقتصاد مقاومتی در سطح استان سمنان، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی در سطح استان از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان در هفته بسیج است.

دوستمحمدیان از دیگر برنامه‌ها را اعزام ۳۰ اکیپ از تیم های پزشکی در سطح استان به مناطق روستایی و کمک به محرومان جامه، اعزام حلقه های صالحین در کشور با حضور شش هزار حلقه و در سمنان حدود ۵۰ حلقه صالحین به مناطق روستایی و کمک به محرومان استان، افتتاح پنج طرح محرومیت زدایی در طول هفته بسیج، ارائه مشاوره اداری و راهنمایی روستائیان توسط کارمندان بسیجی از طریق حوزه های مقاومت بسیج عنوان کرد.

وی گفت: ۲۰ نفر از نخبگان کارآفرین در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در همایش تجلیل از کارآفرینان عرصه اقتصاد مقاومتی در تهران با حضور مسئولان کشوری تقدیر خواهند شد.

همایش ایثار و شهادت در شاهرود برگزار شد

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در همایش ایثار و شهادت با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت شهرستان شاهرود که با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، گفت: حمایت از محور مقاومت تثبیت مقاومت در منطقه و پشتیبانی از ترویج فرهنگ اسلام ناب است که ما باید تلاش کنیم تا با حمایت های مادی و معنوی از محور مقاومت آنها را در برابر استکبار مقاوم كنيم.

سردار سيدمحمدتقي شاهچراغي در سخنانی با اشاره به محور مقاومت در منطقه و تلاش استکبار جهانی برای ضربه زدن به آن گفت: امروز محور مقاومت قوی تر از گذشته در برابر دشمنان قرار گرفته است و این سبب شده تا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ایادی آن بیشترین فشار را به آن بیاورند.

وی افزود: سوریه، عراق و فلسطین و جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در منطقه هستند که استکبار تلاش دارد این محور را در هم بشکند و با فشار بر فلسطین و سوریه و عراق آن را ناکارآمد کند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود که در قانون آماده باید از مظلوم دفاع کند و مسلمانان را در هر کجای دنیا یاری نماید.

شاهچراغی بیان کرد: حمایت از محور مقاومت تثبیت مقاومت در منطقه و پشتیبانی از ترویج فرهنگ اسلام ناب است که ما باید تلاش کنیم تا با حمایت های مادی و معنوی از محور مقاومت آنها را در برابر استکبار مقاوم نماییم.

وی با بیان اینکه اسرائیل دشمن شماره یک اسلام و جهان است اظهار کرد: باید به فرموده رهبر انقلاب از هر کسی که در برابر اسرائیل ایستاده حمایت کنیم و وظیفه ما این است که از فلسطین و مردم غزه و سوریه در برابر حملات اسرائیل دفاع کنیم.

نشست حلقات صالحین واحد پوینده معلم در شاهرود برگزار شد

کارشناس سیاسی سپاه شاهرود در نشست حلقات صالحین واحد پوینده معلم که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان بسیجی در سالن اجتماعات دبیرستان دوره اول معلم شاهرود برگزار شد گفت: امروز دشمن می خواهند درس ها و عبرت های عاشورا را در نزد جامعه ما کمرنگ کنند؛ چرا که با کمرنگ شدن آنها راه نفوذ آنان در نظام ما هموار خواهد شد.

محمدحسین رجبی در سخنانی با گرامیداشت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش با اشاره به فرهنگ عاشورا اظهار کرد: اگر امروز ما اینگونه قدرتمند در برابر دشمنان می ایستیم و خم به اَبرو نمی آوریم به خاطر فرهنگ عاشوراست.

وی افزود: عاشورا به ما یاد داد که نباید زیر بار ظلم و زور رفت و باید در برابر ظالم ایستاد و او را رسوا کرد هر چند جان خود را از دست داد چرا که این جانفشانی و جهاد فی سبیل الله به مراتب با ارزش تر از ایستادن و نگاه کردن است.

راهیابی تئاتر"در حضور باد" سپاه استان سمنان به جشنواره کشوری سپاه

کارگردان نمایش صحنه ای "در حضور باد" با اشاره به راهیابی تئاتر صحنه ای "در حضور باد" سپاه استان سمنان به جشنواره کشوری سپاه گفت: تئاتر گروه قاف عشق سپاه استان در ارزیابی اولیه به مرحله نهایی جشنواره تئاتر سپاه که در بهمن ماه در شهر خون و قیام خرمشهر برگزار می شود راه بافت.

محمد نوروزيان بیان کرد: تهیه کننده این تئاتر روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان و با بازیگری علیرضا ابوالقاسمی، محمد نورزیان و حسین سلطانیان اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع این تئاتر صحنه ای استکبار جهانی و عوام فریبی و قدرت طلبی و سلطه گری و استعمارگری است.

کارگردان بازیگر تئاتر صحنه ای "در حضور باد" با بیان اینکه نویسنده این تائتر بهرام بیضایی است، افزود: این تئاتر از بین ۳۰ اثر از استان های مختلف به مرحله پایایی تئاتر سپاه راه یافته است.

وی با اشاره به قسمت های مختلف این نمایش صحنه ای گفت: ۳ بازیگر این نمایش نماد شرق و غرب و مردم هستند که نماد غرب انسانی چاق و نماد غرب انسانی لاغر است و نفر سوم که میانجی است نماد مردم دنیا هستند.

برگزاری مسابقات فوتسال جام شهدای بسیج در شاهرود

مسئول تربیت‌بدنی بسیج مساجد و محلات علی ابن ابیطالب(ع) از برگزاری مسابقات قهرمانی فوتسال جام بسیج این حوزه خبر داد و گفت:

این مسابقات با حضور شش تیم در سالن ورزشی مالک اشتر شهرک انقلاب به صورت گروهی حذفی برگزار می شود.

حمید کیومرثی با بیان اینکه این مسابقات در بزرگداشت هفته بسیج برگزار می شود، اظهار کرد: این مسابقات به مدت یک هفته برگزار و تیم قهرمان به مسابقات ناحیه ای معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در هفته بسیج در پایگاه‌های مقاومت گفت: مسابقات والیبال، تیراندازی، پینگ‌پنگ، دو، کوهپیمایی و دارت در طول هفته بسیج به همت ۱۵ پایگاه بسیج مساجد و محلات و با حضور اعضا حلقات صالحین  برگزار می شود.

اعزام آخرین گروه کاروان راهیان نور شاهرود به مناطق عملیاتی جنوب

آخرین کاروان راهیان نور دانش آموزی از شاهرود به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

این کاروان متشکل از ۳۸۰ دانش آموز دختر مدارس شاهرود است که به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

در مراسم بدرقه این دانش آموزان فرمانده سپاه شاهرود، مدیر آموزش و پرورش شاهرود و معاونین و امام جمعه و مسئولین آموزش و پرورش و سپاه شهرستان و روسای برخی از ادارات شاهرود حضور داشتند.

این کاروان آخرین کاروان دختران اعزامی از راه آهن شاهرود به مناطق عملیاتی جنوب کشور بود که انجام شد.

اجرای بیش از ۷۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در مهدیشهر

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر از اجرای ۷۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: بسیجی یعنی مهرورزی و صمیمیت با مردم، افرادی که در بسیج و سایر مکانها برای خدا خدمت می‌کنند، همه در حال عبادت هستند و همه بسیجی هستند؛ اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم؛ چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود.

منصور شوقانی افزود: بسیج یعنی مروج و مدافع عفت و پاکدامنی و حضور در بسیج یعنی آرامش و امنیت روانی در جامعه، بسیجی مدافع ارزش و اخلاق و عنصر مؤمن انقلابی که علاقه‌مند به سرنوشت میهن است.

شوقانی خاطرنشان کرد: بسیج برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان نظام بیم‌آفرین است.

وی عملکرد بسیج را در رویکرد تربیت محور و کارساز با پیاده‌سازی نظام تربیتی صالحین، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سازمان بسیج، جریان‌سازی و اقدامات عملی برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و به کارگیری گسترده فناوری‌های نوین در انتقال پیام‌های بسیج به آحاد جامعه اعلام کرد.

همزمان با هفته بسیج ۷۳ عنوان برنامه در گرمسار اجرا می شود

فرمانده سپاه گرمسار از اجرای ۷۳ عنوان برنامه در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و ورزشی به مناسبت هفته بسیج در گرمسار خبر داد و گفت: عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار از خانواده شهدا و ائمه جمعه و حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه، انجام مسابقات، یادواره شهدا، افتتاح خانه عالم و افتتاح پایگاه بخشی از برنامه‌ها در هفته بسیج است.

مجید ناظریه افزود: اجتماع بزرگ بسیجیان برنامه شاخص این هفته است که به مناسبت پنجم آذر سالروز فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج، این اجتماع بزرگ برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسیج در طول تاریخ و تا به امروز همچنان پرثمر و برکت‌خیز است و امروز به این باور رسیده‌ایم که تنها راه نجات کشور از سختی‌ها، بازگشت به فرهنگ و تفکر بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه گرمسار تأکید کرد: وظیفه ما برگزاری برنامه‌ها و نشست‌هایی جهت بصیرت جوانان است و شما اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانید ترویج کننده تفکر بسیجی باشید.

همایش طرح تحول پوشاک اسلامی در سمنان برگزار می شود

رئیس سازمان بسیج اصناف استان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: در هفته بسیج همایش طرح تحول پوشاک اسلامی در سمنان برگزار می شود.

شوقانی گفت: در طول هفته بسیج ۴۵ عنوان برنامه شاخص در سطح استان توسط حوزه بسیج اصناف برگزار می شود.

وی از جمله مهمترین این برنامه‌ها را برگزاری همایش طرح تحول پوشاک اسلامی و افتتاح پایگاه‌ بسیج اصناف عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف در استان سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته بسیج با همکاری و تعامل فی ما بین اتاق اصناف و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها برگزار می شود.

شوقانی همچنین برنامه های حوزه های بسیج اصناف استان را بدین شرح عنوان کرد: در شهرستان سمنان هفت برنامه، شاهرود۷ عنوان برنامه، دامغان ۱۰ برنامه، هشت برنامه در گرمسار، چهار برنامه در میامی و ۹ برنامه شاخص توسط حوزه‌های بسیج اصناف استان در هفته بسیج برگزار می شود.

کد N590858

وبگردی