آفتاب
هنگام ورود به هتل کوبورگ و در جمع خبرنگاران

فابیوس: اینجا هستم تا برای رسیدن به توافق راهی پیدا کنیم

فابیوس: اینجا هستم تا برای رسیدن به توافق راهی پیدا کنیم

وزیر خارجه فرانسه درباره دلیل سفرش به وین گفت: من اینجا هستم تا برای رسیدن به توافق درباره مساله هسته‌ای ایران راهی پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، لوران فابیوس در جمع خبرنگاران هنگام ورود به هتل کوبورگ در وین گفت: من فقط می‌توانم دو جمله بگویم این که من اینجا هستم تا برای رسیدن به توافق درباره مساله هسته‌ای ایران راهی پیدا کنیم و این که ما به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای بله می‌گوییم اما به سلاح هسته‌ای نه.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در روزهای پایانی آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در وین در حالی مطرح می‌شود که بیش از 10 سال و 10 ماه است که آژانس برنامه هسته‌ای ایران را تحت نظارت و بازرسی دارد و همواره در گزارش‌های فصلی و ماهانه یک سال اخیر بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

قرار است ساعت 14 به وقت محلی وزیران خارجه انگلیس و فرانسه به همراه نماینده آلمان در گروه 1+5 با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و رییس هیات مذاکره کننده ایران دیدار کنند.

ظریف دیشب و امروز با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون دو بار دیدار کرده است.

با وجود این که از محتوای ملاقات ظریف و کری خبری منتشر نشده است اما وزیران خارجه ایران و آمریکا و نیز سه کشور اروپایی امشب برای برخی مشورت‌ها به پایتخت‌های‌شان باز می‌گردند و اوایل هفته آینده دوباره به وین باز خواهند گشت.

انتهای پیام

کد N590817

وبگردی