آفتاب
نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل:

اوباما باید به فکر راضی نگه‌داشتن نمایندگان کنگره باشد

اوباما باید به فکر راضی نگه‌داشتن نمایندگان کنگره باشد

بنابر گفته توماس پیکرینگ در صورتی که توافق جامع با ایران نتواند به طور کامل برنامه هسته‌ای ایران را به حالت تعلیق درآورد با مخالفت نمایندگان کنگره مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری ریانووستی،‌ توماس پیکرینگ، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد و دیپلمات با سابقه آمریکایی روز گذشته اظهار کرد: توافقی که نتواند برنامه هسته‌ای ایران را به صورت کامل به حالت تعلیق در بیاورد با مخالفت نمایندگان کنگره روبه رو خواهد شد،‌ پس بهتر است باراک اوباما از حالا به فکر متقاعد کردن نمایندگان کنگره نیز باشد.

او در ادامه به اظهارات هفته گذشته رابرت منندز،‌ سناتور دموکرات و نیز مارک کرک،‌ سناتور جمهوری‌خواه اشاره کرد که اعلام کرده بودند کنگره آمریکا توافقی که همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به حالت تعلیق در نیاورد و نیز به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی‌های بیش‌تری را ندهد را به آسانی نمی‌پذیرد.

هم‌چنین توماس پیکرینگ، روز چهارشنبه در جلسه شورای آتلانتیک در این مورد اظهار کرد: اوباما باید با همکاری نمایندگان حزب دموکرات کنگره تلاش کند تا بتواند در صورت وضع طرحی در کنگره که اکثریت آن از جمهوری‌خواه تشکیل شده است و از رسیدن به توافق جامع با ایران جلوگیری کند،‌ از حق وتو برای باطل کردن چنین طرحی استفاده کند.

به گزارش ریانووستی، لایجه منندز - کرک که در دسامبر گذشته در کنگره مطرح شد برخلاف تعهد آمریکا به برداشته شدن تحریم‌ها خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه ایران شده بود و تاثیر منفی بر جو مذاکرات وارد کرد.

انتهای پیام

کد N590625

وبگردی