آفتاب

ژنرال جان آلن: داعش در کوبانی در مخمصه گیر افتاده است

ژنرال جان آلن: داعش در کوبانی در مخمصه گیر افتاده است

هماهنگ‌کننده اقدامات ائتلاف نظامی به منظور مقابله با داعش در عراق و سوریه اظهار کرد: گروه داعش در شهر کوبانی به مخمصه افتاده است چراکه شبه‌نظامیان خود را در این شهر راهبردی در سوریه انباشته کرده تا به راحتی هدف بمباران ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال جان آلن، هماهنگ‌کننده امور ائتلاف مقابله با داعش در عراق و سوریه به روزنامه ملیت گفت: تاکنون در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا بالغ بر 600 تروریست داعش کشته شدند و این گروه نهایتا در نبرد بر سر شهر کوبانی شکست خواهد خورد.

ژنرال آلن اظهار داشت: گروه داعش از جهات زیادی در کوبانی خود را دچار مخمصه کرده است. داعش قصد داشت از کوبانی با شکست دادن نیروهای کردی که می‌خواهند کنترل این شهر را حفظ کنند، یک نماد برای خود بسازد.

جان آلن تاکید کرد: داعش شبه‌نظامیان خود را به سوی شهر کوبانی سرازیر می‌کند و جنگنده‌های ائتلاف می‌توانند آنها را بمباران کنند.

به گفته آلن، حملات هوایی ائتلاف 600 شبه‌نظامی داعش را کشته و مشکلاتی حقیقی برای آنها ایجاد کرده است.

وی گفت: هر زمان که شما نیروهای خود را برای دستیابی به هدفی متمرکز می‌کنید، همچون کاری که داعشی‌ها در تلاش برای دستیابی به هدفشان در کوبانی انجام می‌دهند. شما خود را هدف حمله قرار می‌دهید.

ژنرال آلن خاطرنشان ساخت: عقب‌نشینی نهایی داعش از شهر کوبانی نشان خواهد داد که این گروه نتوانست به اهدافش دست پیدا کند. من فکر می‌کنم اگر آنها عقب‌نشینی کنند این حقیقتا نشان خواهد داد که ایده داعش در خصوص حمله برای کسب پیروزی سرانجام نقش بر آب شده است. زمان آن رسیده تا این مفهوم را که داعش شکست‌ناپذیر است از بین ببریم چراکه در حقیقت آنچه که ما فهمیده‌ایم این است که آنها بسیار شکست‌پذیر هستند.

جان آلن در جریان سفری که به ترکیه انجام داده‌اند با مقامات ترک به منظور مذاکره بر سر مقابله با تهدید شبه‌نظامیان داعش دیدار کرد.

ژنرال جان آلن گفت: ما کاملا باید منافع ملی ترکیه را در نظر داشته و ملاحظات ویژه‌ای داشته باشیم. این کاملاً آشکار است که ترکیه کشوری در خط مقدمه مبارزه است.

آلن با تحصین روابط آمریکا با ترکیه و دوستی بلندمدت آنها گفت: با مقامات ترکیه بر سر اینکه چطور مطالبات آنها را مورد توجه قرار دهد، مذاکره کرده است.

انتهای پیام

کد N590550

وبگردی