آفتاب

سرانه مطالعه؛ موضوع برنامه امروز مناظره

سرانه مطالعه؛ موضوع برنامه امروز مناظره

موضوع برنامه این هفته «مناظره» سرانه مطالعه است که از ساعت ۱۶:۳۰ امروز به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاه و ششمین برنامه تلویزیونی «مناظره» عصر امروز جمعه ۳۰ آبان و با محوریت موضوع سرانه مطالعه در کشور و همزمان با بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

بنا بر اطلاع خبرنگار مهر، در این مناظره محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، رضا امیرخانی نویسنده، محمدحسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا کفاش معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و بیژن نوباه‌وطن نماینده و عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حضور خواهند داشت.

سوال محوری پنجاه و ششمین برنامه مناظره این خواهد بود که مهمترین دلیل پایین بودن سرانه مطالعه در ایران کدام گزینه است؟ پاسخ‌های در نظر گرفته شده برای این سوال نیز به ترتیب عبارتند از: ۱-  کتاب گران است. ۲- کتاب خوب در بازار نیست. ۳- مدارس بچه ها را کتابخوان تربیت نمی‌کنند. ۴- نهادهای فرهنگ‌ساز کم کاری کرده‌اند. ۵- مشکلات اقتصادی وقتی برای مطالعه نمی گذارد.

علاقمندان پاسخ به این سوال می‌توانند با ارسال گزینه مورد نظر خود به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱، در این بحث مشارکت کنند.

تهیه کنندگی برنامه مناظره به عهده علیرضا اسکندری و اجرای آن بر عهده علیرضا حیدری است و ساعت ۱۶:۳۰ عصر جمعه سی‌ام آبان ماه از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

کد N590297

وبگردی