آفتاب

ادامه اعتراض‌ها مکزیکی‌ها به مشخص نبودن وضعیت دانشجویان مفقود شده

ادامه اعتراض‌ها مکزیکی‌ها به مشخص نبودن وضعیت دانشجویان مفقود شده

ده‌ها هزار مکزیکی با حضور در پایتخت این کشور از دولت خواستند تا وضعیت 43 دانشجوی کالج این کشور را مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات مکزیک رژه روز انقلاب 20 نوامبر را که به طور معمول در این کشور برگزار می‌شد را لغو کرده‌اند معترضان مکزیکی با حمل پرچم‌های "عزاداری" سیاه به جای پرچم قرمز و سبز این کشور اعلام کرده‌اند که کشور مایل به برگزاری این مراسم نیستند.

نورا هیمه یکی از معترضان گفت: کل کشور خشمگین است. وی با اشاره به 43 دانشجوی کالج ربوده شده از زمان حمله پلیس به یک شهر در جنوب مکزیک در 26 سپتامبر گفت: تنها این افراد ربوده نشده‌اند. هزاران تن دیگر نیز ناپدید شده‌اند. هزاران گورستان مخفی وجود دارد و هزاران مادر هنوز از محل نگهداری فرزندانشان بی‌اطلاع هستند.

این اعتراضات در شهر مکزیکو سیتی عمدتا و برخلاف تظاهرات اخیر که منجر به آتش زدن ساختمان‌های دولتی در ایالت گورو، محل ناپدید شدن دانشجویان شد به شکلی صلح‌آمیز برگزار شد.

زمانی که معترضانی که ماسک بر چهره داشتند سعی در ورود به این راهپیمایی داشتند سایر افراد با شعارهایی مانند «خشونت نه» یا «ماسک را ازچهره بردارید» مانع از حضور آنها می‌شدند.

معترضان در میدان اصلی شهر به یکدیگر پیوستند. در آنجا اعضای خانواده‌های دانشجویان گم شده بر روی سکویی مقابل کاخ ملی این کشور تجمع کرده بودند و پوسترهایی از چهره اقوام خود در دست داشتند.

معترضان شعارهایی مبنی بر کناره‌گیری رئیس‌جمهوری مکزیک سر می‌دادند.

اعضای خانواده دانشجویان مفقود شده تاکید می‌کردند که گزارشات دولتی مبنی بر کشته شدن این دانشجویان توسط گروه‌های قاچاق مواد مخدر را باور ندارند.

یکی از مردانی که بر روی این سکو ایستاده بود، گفت: ما خسته نیستیم. برعکس ما از دولت مکزیک و کل ساختار آن خشمگین هستیم. زیرا هیچ کاری به جز فریب خانواده‌ها انجام نداده است.

پس از آنکه بیشتر معترضان میدان را ترک کردند، گروه کوچکی از جوانان که ماسک بر چهره داشتند با چماق و سنگ اقدام به حمله به پلیس کردند، پلیس نیز اقدام به خاموش کردن آتش ایجاد شده توسط این افراد آنان را مجبور کرد متفرق شوند.

انتهای پیام

کد N590197

وبگردی