آفتاب

معینی: من و مظلومی باهم به استقلال آمدیم/ این داربی با 4 داربی قبلی فرق دارد

معینی: من و مظلومی باهم به استقلال آمدیم/ این داربی با 4 داربی قبلی فرق دارد

پیشکسوت استقلال با ابراز تاسف از درگذشت مظلومی گفت که نخستین قهرمانی این باشگاه در آسیا مدیون گل‌های آن مرحوم و علی جباری بوده است.

پیشکسوت استقلال با ابراز تاسف از درگذشت مظلومی گفت که نخستین قهرمانی این باشگاه در آسیا مدیون گل‌های آن مرحوم و علی جباری بوده است.

مسعود معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با ابراز تاسف از درگذشت "غلامحسین مظلومی" اظهار کرد: از شنیدن درگذشت ایشان بسیار متاثر شدم. دو روز قبل از درگذشت آقای مظلومی ساعتی به ملاقاتش رفتم و حیف که عمر پر برکتش به پایان رسید. مظلومی فوتبالیستی برجسته بود که سال‌ها برای استقلال افتخارآفرینی کرد و با پای برهنه توسط رایکوف در استان خوزستان کشف شد. من به همراه ایشان و آقایان حجازی و عبداللهی در سال 47 به استقلال آمدیم. ایشان مهاجمی با هوش بود که ضربات سر دیدنی داشت. زیرکی او در محوطه جریمه مثال زدنی بود و در قهرمانی استقلال در آسیا بسیار موثر عمل کرد.

همبازی غلامحسین مظلومی در استقلال در ادامه اضافه کرد: در لیگ قهرمانان آسیا با گل‌های علی جباری و غلامحسین مظلومی تا فینال پیش رفتیم و در نهایت قهرمانی را جشن گرفتیم. هر چند در بازی فینال مظلومی و جباری گلی نزدند اما نقش بی بدیلی در قهرمانی ایفا کردند. گل اولمان را روانخواه روی کرنر حاج محمد که به جای جباری به زمین آمده بود زد و گل دوم را هم من روی ارسال پورحیدری با یک شوت به ثمر رساندم. موفقیت ما در آن جام به شدت مدیون گل‌های جباری و مظلومی بود.

وی در ادامه با اشاره به داربی سال 1350 که مظلومی گلش را به ثمر رساند، اضافه کرد: در سال 50 بازی استقلال و پرسپولیس بود که غلامحسین مظلومی یک گل برای ما به ثمر رساند که ما یک بر صفر جلو بودیم اما متاسفانه در آخرین لحظات گل تساوی را خوردیم و یک پیروزی با ارزش را از دست دادیم. به خاطر دارم که در آن بازی خود من یک گل 100 درصد را نزدم و منصور پورحیدری در اواسط بازی به جای من وارد زمین شد.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از داربی 79، عنوان کرد: فکر می‌کنم این داربی با چهار داربی قبلی فرق دارد. آرامش قبل از توفان در هر دو تیم حاکم است و هر دو مربی به دنبال حفظ آرامش در تیم‌شان هستند. دو تیم در حال حاضر شرایطی برابر دارند با این تفاوت که استقلال به لحاظ تجربه شرایط بهتری دارد. البته من به خود آقای قلعه‌نویی هم گفته‌ام که خو‌شبختا‌نه در دور برگشت 10 بازی ما در تهران است که می‌تواند در موفقیت مان نقشی پر رنگ داشته باشد.

او ادامه داد: تصور من راجع به داربی 79 این است که در 20 دقیقه‌ نخست یک بازی تهاجمی را شاهد هستیم و بعد بازی به سمت آرام شدن پیش می‌رود، ولی در نیمه دوم کاملا شرایط متفاوت خواهد شد. این صحبتم را بر اساس شناختم از دو مربی می‌گویم. به هر ترتیب همان طور که گفتم استقلال به لحاظ تجربه در شرایط بهتری قرار دارد و فکر می‌کنم ملی‌پوشان استقلال هم با توجه به پیروزی برابر کره با روحیه‌ای بهتر در این بازی به میدان می‌روند.

معینی در ادامه درباره بازی تیم ملی ایران و کره گفت: تیم کره به طور کلی از ما آماده‌تر بود اما من فکر می‌کنم که آنها هیچ گاه نمی‌توانند ما را ببرند. این را به دلیل یک روحیه خاصی که پیدا کرده‌ام می گویم. با این حال اعتقاد دارم که کارلوس کی‌روش همان روش جام جهانی را در پیش گرفته و تلاش دارد بیشتر روی بازیکنان خارج از کشور سرمایه‌گذاری کند. دلیل این مساله شاید این باشد که او وقتی برای لیگ نمی‌گذارد که اگر این طور باشد، باید نگران آینده باشیم. کی‌روش اعتمادی به لیگ ما ندارد و این را در تعویض‌هایش هم نشان داده است.

عضو هیات مدیره استقلال ادامه داد: شاید سطح پایین لیگ برتر ایران او را متقاعد کرده که به لژیونرها بیشتر توجه کند، چرا که می‌بینیم تقریبا هیچ لژیونری نیست که در تیم ملی نباشد. فکر می‌کنم با کی‌روش آینده فوتبال ما روشن نخواهد بود و به نظرم فدراسیون روی تیمی که به کرانچار سپرده است بیشتر حساب کند، چرا که شاکله این تیم از لیگ برتر خواهد بود. به شخصه از انتخاب کرانچار خوشحالم و فکر می‌کنم انتخاب خوبی بوده است و فکر می‌کنم می‌توانیم روی تیم او برای آینده فوتبال ایران حساب کنیم.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N590191

وبگردی