آفتاب
سرهنگ پیوندی:

105 هزار نفر از مردم استان سمنان با آسیبهای اجتماعی آشنا شدند

105 هزار نفر از مردم استان سمنان با آسیبهای اجتماعی آشنا شدند

سمنان – خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان از ارائه آموزش های چهره به چهره به بالغ بر 105 هزار نفر از مردم این استان در سالجاری خبر داد و گفت: در این نشست ها از آموزشهای کارشناسان پلیس در بخش های مختلف بهره گیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین پیوندی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل فرماندهی انتظامی استان سمنان، آموزش را از ارکان اساسی پیشگیری اجتماعی عنوان کرد و افزود: ناجا توجه ویژه ای بر توسعه آموزش به قشرهای مختلف مردم دارد.

وی به اقدامات پلیس در این حوزه اشاره و تصریح کرد: طی سالجاری 904 نشست آموزش همگانی در مراکز گوناگون استان سمنان با حضور کارشناسان انتظامی برگزار شده است.

تعامل دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی باعث ارتقای سطح امنیت می شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در این نشست ها آموزش های متنوع و مربوط به هر قشر ارائه می شود اظهار داشت: در این نشست ها از آموزشهای کارشناسان پلیس در بخش های مختلف بهره گیری می شود.

پیوندی افزود: این نشستها در صنوف و اتحادیه های صنفی، مقاطع مختلف تحصیلی از جمله پیش دبستانی و دبستان، راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه ها، مساجد، دستگاه های دولتی و انجمن های اولیا و مربیان به طور مستمر برگزار می شود.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه ها افزود: هر چه این تعامل تقویت شود خروجی آن را در ارتقای سطح امنیت و احساس آن در استان سمنان قابل مشاهده است.

برپایی 82 نمایشگاه از آسیب های اجتماعی

این مسئول انتظامی برپایی نمایشگاه را از دیگر برنامه های آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: تاکنون 82 مورد نمایشگاه در این استان با همکاری فرماندهی انتظامی در نقاط مختلف استان برگزار شده است.

پیوندی از اجرای 23 مورد مسابقه برای جلب مشارکت عمومی خبر داد و گفت: این موارد تنها بخشی از فعالیت های آموزشی و اجتماعی پلیس در استان سمنان است.

وی اظهار داشت: این معاونت برای مشارکت و همکاری با دیگر نهادها و دستگاه ها در اجرای طرح ها و برنامه های پیشگیرانه آمادگی کامل دارد و از برگزاری اینگونه اقدامات که کاهش آسیب ها و جرایم را به دنبال دارد، استقبال می کند.

افزایش 32 درصدی مراجعه مردم به مرکز مشاوره ناجا در سمنان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان همچنین از افزایش 32 درصدی به مرکز مشاوره این معاونت در سالجاری خبر داد و افزود: افزایش چشمگیر مراجعه مردم به مرکز مشاوره آرامش نشان از اعتماد روز افزون اقشار مردم به پلیس است.

پیوندی اظهار داشت: اقدامات مناسبی برای معرفی مرکز مشاوره آرامش در استان سمنان صورت گرفته و این امر باعث افزایش مراجعه به این مرکز شده است.

وی، فعالیت موثر مشاوران در این مرکز را دیگر عامل مهم در افزایش مراجعه به مرکز مشاوره آرامش عنوان کرد و افزود: کارشناسان این مرکز تمام تلاش خود را برای حل و فصل مشکلات مردم به کار می گیرند.

62 درصد پرونده های واحدهای مددکاری اجتماعی کلانتری ها مصالحه شد

این مقام مسئول در فرماندهی انتظامی استان سمنان به تلاش مشاوران در واحدهای مددکاری اجتماعی کلانتری ها اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، 62 درصد پرونده های ارجاع شده به این واحدها به مصالحه انجامیده است.

وی، دعاوی حقوقی و انتظامی، مشکلات خانوادگی و خدمات روان سنجی را بیشترین دلایل مراجعه افراد به مراکز مشاوره نیروی انتظامی در استان سمنان برشمرد.

پیوندی در خاتمه تصریح کرد: علاقمندان می توانند با شماره 2182842 تماس گرفته و با هماهنگی قبلی از خدمات رایگان این مرکز در خیابان آیت الله طالقانی سمنان، نرسیده به چهارراه شهداء در دو نوبت صبح و عصر بهره مند شوند.

کد N589802

وبگردی