آفتاب
لاوروف:

هیچ تحریفی در اظهارات جان کری انجام ندادم

هیچ تحریفی در اظهارات جان کری انجام ندادم

وزیر خارجه روسیه با دفاع از اقدام خود در فاش کردن سخنان خصوصی همتای آمریکایی اش گفت این سخنان عینا همانی بوده که کری به وی گفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت آنچه که از "جان کری" وزیر خارجه آمریکا نقل کرده عین واقعیت است. لاوروف با بیان این که هیچ کار خلاف عرفی انجام نداده از این که وزارت خارجه آمریکا نیز مفاد این اظهارات را تکذیب نکرده به عنوان شاهدی بر صحت سخنان خود یاد کرد.

به گفته وزیر خارجه روسیه آنچه که به نقل از وی در رسانه ها منتشر شده کلمه به کلمه همانی است که از زبان کری شنیده است. بر این اساس رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود در ماه سپتامبر از سه تهدید جهانی یاد کرده بود که یکی از آنها اقدامات خصمانه روسیه علیه اروپا بود.

لاوروف به تازگی طی سخنانی در پارلمان روسیه گفته است تماسی با جان کری داشته و از او در مورد معنای این اظهارات اوباما پرسیده است که وی پاسخ داده است: به سخنان اوباما اهمیت نده. به گفته لاوروف همتای آمریکایی‌اش یادآور شده که علت مطرح شدن این اظهارات از سوی اوباما این است که می خواسته به موضوع برنامه هسته‌ای ایران و بحران شبه‌جزیره کره بپردازد.

کد N589798

وبگردی