آفتاب

چند تصویر از حضور ملکه انگلیس در ایران در سال 1339

چند تصویر از حضور ملکه انگلیس در ایران در سال 1339

شاه قاجار ۵۰ سال حکومت کرد، اما یادداشت‌های روزانه هم می‌نوشت، نقاشی هم می‌کرد، شعر هم می‌گفت! در تازه‌ترین شماره نشریه الکترونیکی بهارستان با دست‌خط خود شاه صاحبقران یادداشت‌های روزانه‌اش را بخوانید.

به گزارش خبرآنلاین، در تازه‌ترین ماهنامه الکترونیکی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران «روزنامه قبله عالم» منتشر شد. این روزنامه در حقیقت یادداشتهای ناصرالدین شاه قاجار در سنوات مختلف است که به روز بوده و به وقایع اتفاقیه روزمره چه جزئی و چه مهم می‌پردازد و جالب این است که هیچ نکته کوچکی را هم از قلم نمی‌اندازد.

تا کنون این یادداشتها در جایی به چاپ نرسیده و برای اولین بار است که از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر می‌شود. در شماره‌های بعدی نیز بخش های دیگر این یادداشتها ارائه خواهد شد. نقاشی‌های این شاه قاجار نیز در بخش دیگری از بهارستان شماره 140 آورده شده است.

معرفی نخستین نشریه زنان در کشور به نام «دانش» که به مدیریت و صاحب امتیازی کحال دختر یعقوب جدیدالاسلام همدانی در 10 رمضان سال 1328ق، در «مطبعه شرقی» منتشر شد در شماره جدید بهارستان آمده است .

آلبوم تصاویر بازدید ملکه انگلیس (ویکتوریا) از ایران در اسفند 1339 و تاریخچه‌ای از دیدار شاهان ایران با ملکه‌های انگلستان را در «به روایت تصویر» خواهید دید.

*

*

*

6060

کد N589760

وبگردی