آفتاب
آیت الله اختری عنوان کرد:

تکریم از عالمان دین تکریم از رسول الله (ص) است/ آیت الله آصفی روحانی به معنای واقعی کلمه

تکریم از عالمان دین تکریم از رسول الله (ص) است/ آیت الله آصفی روحانی به معنای واقعی کلمه

قم - خبرگزاری مهر: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: عالمان دینی وقتی مسئولیت خود را در امانت داری به انتقال دین اسلام و معارف اهل بیت(ع) به خوبی انجام می‌دهند در این صورت تکریم از آنان در واقع تکریم از رسول الله (ص) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسن اختری ظهر پنج شنبه در کنگره اسوه زهد، جهاد و اجتهاد که با هدف بررسی شخصیت، اندیشه و آثار آیت الله آصفی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: عالمان دینی وقتی مسئولیت خود را در امانت داری به انتقال دین اسلام و معارف اهل بیت(ع) به خوبی انجام می‌دهند در این صورت تکریم از آنان در واقع تکریم از رسول الله (ص) است.

وی تکریم از عالمان و دانشمندان را در تکریم از جایگاه علم برشمرد و ابراز داشت: مقام علم بالاترین مقامی است که خداوند برای انسان خواسته است و علت دستور خداوند برای سجده فرشتگاه به انسان نیز همین موضوع علم بوده است.

آیت الله اختری با بیان اینکه خداوند درجات عالم را برتر سایر گروه‌ها قرار داده است، افزود: روایات متعددی در خصوص فضیلت علم و جایگاه عالم داریم که حتی گفته‌اند که فضیلت عالم از شهید نیز بالاتر است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه آیت الله آصفی، وی را روحانی با فضیلت و عارفی با تقوا نام برد و ابراز داشت: ایشان با وجود اینکه در مراحل مختلف زندگی در طی این سال‌ها، جایگاه بالایی داشتند اما زندگی و ساده زیستی ایشان با بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف تفاوتی پیدا نکرد.

وی عنوان کرد: توجه رهبر معظم انقلاب به شخصیت آیت الله آصفی بدان گونه است که بعد از سقوط صدام، رهبر معظم انقلاب ایشان را به عنوان نماینده خود در حوزه علمیه نجف اشرف منصوب کردند و تا کنون نیز این مسئولیت را بر عهده دارند.

وی افزود: تبلیغ مسئولیتی است که بر عهده پیامبران و عالمان بوده است و آیت الله آصفی نیز در همه زمینه‌های تبلیغی اهتمام ویژه‌ای داشتند و برای امر تبیلغ به کشورهای مختلف آسیایی، غربی و آفریقایی سفر می‌کردند و با نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه هایشان در این مسیر استفاده می‌کردند.

کار سیاسی، جهادی و حکومتی اساسا کار عالمان دینی است

آیت الله اختری با بیان اینکه کار سیاسی، جهادی و حکومتی اساسا کار عالمان دینی است، افزود: آیت الله آصفی در عرصه سیاسی نیز حضور فعالی داشت و در قبل از انقلاب با حزب توده و حزب بعث عراق مبارزه می‌کرد و در زمانی که امام راحل در نجف بحث ولی فقیه و حکومت اسلامی را مطرح کردند از این اندیشه دفاع و حمایت می‌کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)،  عنوان کرد: آیت الله آصفی در تمامی مراحل جهاد در عراق با تشکیل حزب الدعوه به مبارزه با بعثی‌ها می‌پرداخت اما همین که تفکر و اعتقاد ولایت فقیه در این حزب کمرنگ شد از آن جدا شدند و  مجمعی فقهی تشکیل دادند تا این تفکر را تقویت کنند.

وی ابراز داشت: آیت الله آصفی در تمامی رخدادهایی که در کشورهای اسلامی و منطقه رخ می‌دهد با صدور بیانیه‌ها و سخنرانی‌هایی به روشنگری می‌پردازد که این روحیه ایشان ستودنی است.

کد N589564

وبگردی