آفتاب

دختر چه‌گوارا: غرب هنوز معنی درست دیکتاتوری را نمی‌داند

دختر چه‌گوارا: غرب هنوز معنی درست دیکتاتوری را نمی‌داند

دختر چه‌گوارا معتقد است غرب همچنان رهبرانی را که به دنبال ارتقای استانداردهای فرهنگی، بهداشتی و آموزشی هستند دیکتاتور قلمداد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلیدا گوارا، دختر چه‌گوارا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی گفت: با توجه به صحبت‌ها، یادداشت‌ها و نامه‌های چه‌گوارا می‌توان گفت که او همواره برای مردم و به ویژه قشر فقیر اهمیت بسیاری قائل بوده است.

وی در ادامه گفت: من معتقدم اگر چه‌گوارا زنده بود، قطعا نگرانی‌های زیادی برای وی درخصوص آنچه که امروز در جهان عرب روی می‌دهد وجود داشت. او قطعا به فکر راه‌هایی برای کمک به بهبود این وضعیت می‌بود.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که اگر چه‌گوارا زنده بود در حال حاضر در ونزوئلا از چه کسی حمایت می‌کرد، گفت: اگر چه‌گوارا زنده بود، از تمامی جنبش‌های انقلابی حمایت می‌کرد. او خود فردی انقلابی بود و به تمامی مردان و زنانی که می‌خواستند زندگی‌شان را تغییر دهند کمک می‌کرد.

دختر چه‌گوارا در پاسخ به پرسش دیگری در مورد اینکه غرب کوبا را به عنوان دیکتاتوری در نظر می‌گیرد، اظهار کرد: آنها هنوز معنی درست دیکتاتوری را نمی‌دانند. هیچ نظام خودکامه‌ای نسبت به آموزش و پرورش مردم اقدام نمی‌کند زیرا مردم تحصیلکرده آزاداندیش هستند. هیچ نظام دیکتاتوری اقدام به فراهم آوردن امکان تسهیلات رایگان برای همه نمی‌کند. دولت کوبا همواره در راستای بالا بردن معیارهای فرهنگی تلاش کرده است و چنین اقداماتی با روح حکومت دیکتاتوری تضاد دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم کوبا انتخاب‌های بسیاری داشتند و اکنون دقیقا می‌دانند که چه می‌خواهند.

انتهای پیام

کد N589307

وبگردی