آفتاب

هشدار شورای امنیت نسبت به گسترش دامنه تروریسم

هشدار شورای امنیت نسبت به گسترش دامنه تروریسم

اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای بر لزوم اتخاذ اقدامات مشترک به منظور مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای بر لزوم اتخاذ اقدامات مشترک به منظور مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه‌نیوز، اعضای شورای امنیت در جلسه روز چهارشنبه بر لزوم اجرای مذاکرات در خصوص آخرین تحولات جنگ علیه تروریسم تاکید کردند و افزودند: باید اقدامی مشترک در این زمینه ازسوی کشورها صورت گیرد.

شورای امنیت هشدار داد که دامنه نفوذ تروریسم هر روز گسترده‌تر می شود و لذا دولت ها نباید جنگ علیه ایدئولوژی های فرقه‌ای، افراط گرا و در رأس آن داعش را کم اهمیت جلوه دهند.

در بیانیه شورای امنیت آمده است که تروریسم تنها با توان نظامی،تدابیر مربوط به اجرای قانون وعملیات اطلاعاتی شکست نمی خورد بلکه باید شرایط وعواملی را که موجب گسترش این پدیده می شود و همچنین اهمیت پیروی از روشی فراگیر که شامل تدابیر ملی ومنطقه ای می شود، مورد بررسی قرار داد.

شورای امنیت همچنین نسبت به گروه تروریستی داعش وجبهه النصرة و دیگر گروههای تروریستی وابسته به تشکیلات القاعده وتفکرات واقدامات افراط گرایانه آنها که ثبات عراق،سوریه وکشورهای منطقه را بر هم می‌زند ابراز نگرانی کرد.

این شورا همچنین نگرانی خود را نسبت به گزارشهای منتشر شده مبنی بر مهاجرت بیش از 15 هزار مهاجم تروریست از بیش از 80 کشور برای پیوستن به گروههای تروریستی وابسته به القاعده در سوریه، عراق ،سومالی، یمن و غیره اعلام کرد و از کشورهای عضو خواست تا در چارچوب احترام به حقوق بشر وآزادی های اساسی مانع از گسیل کردن نیروها توسط این گروهها و تبلیغات تحریک آمیز آنها در اینترنت شوند.

پیش‌تر شورای امنیت جلسه‌ای را برای مذاکره در زمینه تحولات امنیتی عراق تشکیل داد که در جریان آن نیکولای ملادینوف، فرستاده ویژه سازمان ملل بر لزوم ایجاد تغییری استراتژی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

براساس این گزارش، اقدامات داعش برای تصرف مناطقی در سوریه و عراق نگرانی جامعه جهانی را برانگیخته است.

انتهای پیام

کد N589293

وبگردی