آفتاب

وجود اختلافات گسترده میان سرکردگان داعش در عراق و سوریه

وجود اختلافات گسترده میان سرکردگان داعش در عراق و سوریه

منابع محلی و قبیله‌ای عراق از وجود اختلافات گسترده میان سرکرده‌های تشکیلات تروریستی داعش در این کشور خبر دادند.

منابع محلی و قبیله‌ای عراق از وجود اختلافات گسترده میان سرکرده‌های تشکیلات تروریستی داعش در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منابع محلی و قبیله‌ای عراق که نزدیک به گروه تروریستی داعش به شمار می‌آیند در گفت‌وگو با سایت العربی الجدید عنوان داشتند که نشانه‌های شکاف و اختلافات خطرناک و گسترده میان رهبران تشکیلات داعش به چشم می‌خورد که این اختلافات بیشتر در خصوص روش‌های این گروه تروریستی و همچنین سیاست‌های ابوبکر البغدادی و اتخاذ تصمیمات مهم از سوی وی بدون مشورت با دیگر رهبران است.

این منابع در ادامه افزودند: ابوغاده الاردنی که یکی از رهبران داعش و از نزدیکان ابومصعب الزرقاوی به شمار می‌آید یکی از طرف‌های اصلی گروه‌های مخالف بغدادی است.

یکی از رهبران قبایل استان الانبار تاکید کرد که اختلافات گسترده‌ای میان رهبران داعش به دلایل مختلف از جمله اعدام دسته جمعی عشایر در استان الانبار به وجود آمده است.

این مسئول عشایری تاکید کرد: رهبران تشکیلات تروریستی داعش از عراقی ها گرفته تا اردنی‌ها و عربستانی ها با اقدامات بغدادی مخالف هستند. بغدادی تصمیمات خود را بدون مشورت با دیگران می‌گیرد و دست به کشتارهای دسته جمعی می زند.

این منبع قبیله‌ای که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود تاکید کرد: رهبران داعش از جمله ابوغاده الاردنی، بغدادی را به دلیل شکست‌های اخیرش در عراق و تلاش های ناکام وی برای گسترش محدوده جغرافیایی تحت کنترل داعش سرزنش می‌کنند. این فرمانده‌ها معتقدند که اقدام بغدادی در اعطای اختیارات به سخنگوی داعش که بسیار کم سن و سال است نادرست می باشد. دایره نارضایتی‌ها از بغدادی به صورت واضحی گسترش یافته است به طوری که رهبر داعش تصمیم گرفته تا تغییراتی را در پست‌های رهبری به ویژه در استان الانبار، نینوا و تکریت به وجود آورد.

این منبع تاکید کرد: بیشتر رهبرانی که مخالف اقدامات بغدادی هستند جزو عناصر سابق القاعده در عراق و رهبر سابق آن ابو مصعب الزرقاوی هستند.

این منبع قبیله‌ای تاکید کرد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد یاس و تنش میان نیروهای داعش به دلیل اختلافات ذکر شده به وجود آمده است که این مساله می‌تواند در سوریه به دلیل درگیری داعش با گروه‌های تروریستی دیگر مانند جبهه النصره به وجود آمده باشد که این مساله در نهایت ممکن است به ایجاد گروه تروریستی القاعده در عراق بعد از گذشته سه سال از پیوستن آن به داعش بیانجامد.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N589286

وبگردی