آفتاب
اخبار لیبی؛

نگرانی آمریکا از حضور داعش در شهر درنه/ پارلمان لیبی تهدید به تعطیلی4 فرودگاه کرد

نگرانی آمریکا از حضور داعش در شهر درنه/ پارلمان لیبی تهدید به تعطیلی4 فرودگاه کرد

نگرانی آمریکا از گزارش های مربوط به بیعت افراطی ها در لیبی با داعش و تهدید پارلمان لیبی به تعطیلی چهار فرودگاه از مهمترین تحولات لیبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع وابسته به وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: آمریکا به دقت تحولات کنونی در شهر درنه در شرق لیبی را زیر نظردارد.

این منابع بیان کردند: واشنگتن در قبال تهدیدات گروههای تروریستی علیه ملت و دولت لیبی احساس خطر می کند.گزارش هایی منتشر شده است که مفاد آن از بیعت برخی گروههای افراطی با داعش و ملحق شدن به آن است.آمریکا به دقت این گزارش ها را زیر نظر دارد.

این منابع از برقراری آتش بس در بنغازی با حمایت سازمان ملل استقبال کردند و از همه لیبیایی ها خواستند که آتش بس را رعایت کنند و به هلال احمر برای خروج مردم از مناطق بحرانی اجازه فعالیت دهند.

این در حالی است که پارلمان لیبی تهدید به بستن چهار فرودگاهی که افراد مسلح بر آن مسلط هستند کرد.

در بیانیه پارلمان لیبی آمده است: گروه موسوم به فجر لیبی مانع از پرواز تعدادی از نمایندگان به جنوب شد و اجازه نشستن هواپیماها در فرودگاهها غدامس و الزنتان را نداده است.ما از جامعه بین المللی می خواهیم که به نقش خود عمل کند زیرا اگر وضع به همین منوال پیش برود ما فرودگاههای امعتیقه، مصراته، زواره و سرت را تعطیل خواهیم کرد.

کد N588858

وبگردی