آفتاب

پادشاه عربستان: هدف توافق‌نامه ریاض ایجاد چارچوبی برای وحدت کشورهای عربی است

پادشاه عربستان: هدف توافق‌نامه ریاض ایجاد چارچوبی برای وحدت کشورهای عربی است

پادشاه عربستان در سخنانی تصریح کرد: هدف توافق‌نامه ریاض ایجاد چارچوبی فراگیر برای وحدت کشورهای عربی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تاکید کرد: توافق‌نامه ریاض بر حمایت از مصر و رفتن به سوی تفاهم بیشتر تاکید می‌کند.

وی گفت: رهبران و اصحاب فکر و رسانه‌ها برای نزدیک کردن افکار به همدیگر تلاش می‌کنند و توافق‌نامه ریاض از مردم و رهبران مصر می‌خواهد تا اختلافات را کنار گذاشته و برای رسیدن به تفاهم و توافق تلاش کنند.

پادشاه عربستان همچنین از مردم و رهبران مصر خواست تا از همبستگی و موفقیت توافق‌نامه ریاض حمایت کنند.

پادشاه عربستان ابراز امیدواری کرد که توافق‌نامه ریاض به تمامی اختلافات پایان بدهد و صفحه جدیدی را برای پیشبرد همکاری مشترک باز کند که نه‌تنها به نفع تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بلکه به نفع تمامی ملت‌های عرب باشد.

وی افزود: ما در این توافق‌نامه در ایجاد چارچوب فراگیری برای ایجاد وحدت و تفاهم و کنار گذاشتن اختلافات در مقابله با چالش‌ها تاکید کردیم و برای همین از مردم و رهبران مصر می‌خواهیم تا با ما برای موفقیت این اقدام در مسیر همبستگی عربی همکاری کنند.

سران شورای همکاری خلیج فارس اخیرا نشستی را در ریاض برگزار کردند و به اختلافات با دولت قطر پایان داده و قرار است نشست آتی سران این شورا در ماه آتی میلادی در دوحه برگزار شود.

همچنین در این نشست سران شورای همکاری خلیج فارس بر بازگشت سفرای عربستان، امارات و بحرین به دوحه توافق کردند.

انتهای پیام

کد N588197

وبگردی